קרן המטבע הבינלאומית: "נמשיך לתמוך פיננסית ביוון"

(עדכון) - בהודעה רשמית מטעם הקרן, נמסר: "התמיכה תינתן כתלות באימוץ הרפורמות עליהם סוכם עם הרשויות ביוון" ■ נציב האיחוד האירופי לענייני כלכלה אופטימי: "הסיוע יאושר"

קרן המטבע הבינלאומית יצאה היום (ה') בהודעה רשמית, כי הוא מוכנה להמשיך את התמיכה הפיננסית בממשלת יוון במידה ותאמץ את התנאים שגובשו עבורה יחד עם האיחוד האירופי, לקראת תוכנית חילוץ נוספת.

"אנו מוכנים להמשיך את התמיכה ביוון כתלות באימוץ המדיניות הפיננסית והרפורמות עליהם סוכם עם הרשויות ביוון", אמרה קרולין אטקינסון, מנהלת יחסי החוץ של הקרן. "יש התקדמות בדיונים המיועדים להבטיח הירתמות מלאה לתוכנית החילוץ השנייה, ואנו מצפים לתוצאה חיובית מפגישת נציגי גוש האירו הקרובה".

בנוסף, מסרה אטקינסון כי דירקטוריון קרן המטבע עדיין נדרש לאשר "את מסקוניתיו בנוגע לתוכנית החילוץ המושהית".

ר"מ יוון: "עלינו להבין כמה המצב דרמטי"

ברקע, קורא ראש ממשלת יוון גיאורג פפנדריאו לשותפיו לפרלמנט לגבות את תוכנית הצנע שגובשה עבור המדינה, במטרה להימנע מחדלות פירעון.

"עלינו להתגייס לטובת המאורע ולהבין כמה המצב הדרמטי, ולעבוד בכוחות מאוחדים כנגד המשבר", אמר פפנדראו באתונה היום. "התשובה לסערה מסביבנו היא יציבות ודבקות במסלול שלנו, עם התוכנית לשינויים והמטרות אותם קבענו".

נציב האיחוד האירופי לענייני כלכלה: "סביר שיאושר המשך הסיוע ליוון"

נציב האיחוד האירופי לענייני כלכלה, אולי רן, אמר היום כי הוא סבור שועדת שרי האוצר של האיחוד האירופי תגיע להסכמה ביום ראשון הקרוב, לגבי מתן התשלום החמישי במסגרת תוכנית החילוץ המקורית ליוון - בהיקף 110 מיליארד אירו (היקף התשלום החמישי הינו כ-12 מיליארד דולר, מתוך הסכום הכולל).

בנוסף, צפויים לדון שרי האוצר של מדינות הגוש ביומיים הראשונים של השבוע הבא, גם בהיקף תוכנית החילוץ הנוספת שתוענק ליוון וכן מעורבות הסקטור הפרטי בחילוץ. זאת, כהכנה לדיונים רשמיים שצפויים להתקיים בנושא ב-11 ביולי.

"על ידי הקדמת הדיונים, נמנע בתקווה תרחיש של חדלות פירעון ונוביל להסכם אסטרטגי בטווח הבינוני בכל הקשור ליוון", אמר רן. "היתה תקופה קשה, אבל אני מאמין שהגישה הנוכחית בשילוב הסכם עם קרן המטבע הבינלאומית, נוכל להימנע מתרחיש שלילי".

רן הוסיף כי חדלות פירעון יוונית "תהיה קטסטרופה עבור יוון", וציין כי "על כל הכוחות הפוליטיים לעבוד כדי למנוע מצב כזה".