וינשטיין יוצא נגד ליברמן וחוק יוצאי צבא: "יוצר אפליה קשה"

היועמ"ש פנה לנתניהו באופן חריג ובמכתב אישי בדרישה לסכל את אחד מחוקי הדגל של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, לפיו תוענק עדיפות ליוצאי צבא בקבלה לעבודה בשירות הציבורי

היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, שיגר לפני שבוע מכתב פרטי לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו להצביע נגד הצעת החוק שלפיה תוענק עדיפות ליוצאי צבא בקבלה לעבודה בשירות הציבורי.

הצעה זו נחשבת לאחד מ"חוקי הדגל" של ישראל ביתנו ושל העומד בראשה, השר אביגדור ליברמן, שותפו הבכיר של נתניהו בממשלה.

הצעת החוק כבר קיבלה את אישור הממשלה והכנסת בהכנה לקריאה ראשונה, ולמרות זאת דרש וינשטיין מנתניהו במכתבו לפעול כדי להביא להפלת החוק.

מדובר בדרישה נדירה למדי, שדומה לה אינה זכורה לא רק מימי כהונת היועץ המשפטי הנוכחי, אלא גם מתקופת קודמו.

הטענה: "החוק יוצא תחושת עלבון והשפלה"

"הצעת החוק יוצרת אפליה אשר קשה להצדיקה במבחנים חוקתיים. היא מופנית כלפי קבוצות באוכלוסייה הסובלות ממילא אפליה עמוקה, כמו האוכלוסייה הערבית והאנשים עם מוגבלות... ומלווה בתחושת עלבון והשפלה שנחשבת גם כפגיעה בזכויות האדם", כתב וינשטיין.

הוא הוסיף: "אף כי עמדתה הפורמלית של הממשלה היא התנגדות, בפועל הממשלה איננה מונעת את התקדמותה בכנסת, וחברים בקואליציה שותפים בקידומה ומצביעים בעדה. בנסיבות אלה, הנני פונה אליך לפעול כמיטב יכולתך לעצירת התקדמותה של הצעת החוק ולהצבעתם של חברי הקואליציה נגדה".

בכך מצהיר וינשטיין בפועל כי הוא מאמץ את העמדה שהביע בנושא לפי מספר חודשים גם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון.

מאז שיגור המכתב כבר חלף שבוע, ובלשכת ראש הממשלה שומרים בנושא על דממת אלחוט.

ניתן לפרש זאת בשני אופנים: או שמאחורי הקלעים פועל נתניהו למלא אחר דרישת היועץ המשפטי כדי להפיל את החוק; או שהוא אינו עושה דבר ומצהיר למעשה כי בבחירה בין וינשטיין לבין ליברמן - ידו של האחרון היא על העליונה.