שמחון: "יש קרטל קוטג' - וברוש חושב על מקום ב'קדימה'"

אבי שמחון, יועצו הכלכלי של שר האוצר יובל שטייניץ, תקף את נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש - ובין השניים ניטש ויכוח חריף בשידור חי בגלי צה"ל

ויכוח חריף ניטש היום (א') בשידור חי בגלי צה"ל בין ד"ר אבי שמחון, יועצו הכלכלי של שר האוצר, לבין שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים שתקף מוקדם יותר היום בכנס המזון את שר האוצר יובל שטייניץ. ברוש כינה את שטייניץ "פופוליסט זול" וקרא להחליפו. שמחון האשים אותו לאחר מכן בניסיון להתנגח בשר האוצר ממניעים פוליטיים.

"ברוש מנסה להסיט את הוויכוח מהמקום שהוא לא בסדר למקום של 'הממשלה אשמה'", אמר שמחון. "הבעיה האמיתי של ברוש היא שהוא כנראה רוצה לרוץ ברשימת מפלגת קדימה, אז לפני חודש הוא הוציא כותרת נגד נתניהו - ועכשיו הוא מוציא כותרת נגד שטייניץ, ואם הוא יראה שבקדימה לא יתנו לו את הקרדיט הראוי - הוא ימשיך בכותרות".

ברוש קרא לעבר שמחון: "אתה חוצפן!", אך שמחון המשיך: "הוצאת הקוטג' מפיקוח, שנעשתה לפני 5 שנים על-ידי ממשלת אולמרט בניגוד להמלצות של ועדות מקצועיות, גרמה לעלייה דרמטית במרווחים של תנובה, שטראוס וטרה. יש קרטל בשוק הקוטג', ולכן חובתה של המדינה לדאוג לפיקוח או להגדלת התחרות. איך יוצרים תחרות? על-ידי הוספת יצרנים. השוק שבוי בידי טרה, שטראוס ותנובה - הן מחזיקות בכל המחלבות. העולם הגדול והמפותח מאפשר יבוא של מוצרים מתחרים".

ברוש שיסה את שמחון ותקף: "זו בושה וחרפה ששר האוצר לא מתייצב מול הציבור ושולח את עוזריו. זו פחדנות, וכך הוא נוהג". שמחון השיב לו: "להתייצב מול מי? מול אדם כמוך?!". ברוש המשיך: "אני מייצג את התעשיינים, והם סוחבים על גבם את הצמיחה והעובדה שאין אבטלה. כל מה שמתגאה בו האוצר - אני מייצג. עוד לא שמעתי משמחון למה הם מעלים את מחיר המים, את הבלו על הסולר ואת כל המחירים. למה ראש הממשלה לא מוכן לשחרר את יבוא החלב? למה הם קובעים מכסות?".

לאחר מכן הפסיק ברוש את השיחה וסירב להמשיך בעימות מול שמחון.