מיכאל איתן: "אני החרמתי את הקוטג' לפני חודשים"

(עדכון) - השר איתן בפורום קיסריה: "למה מתקוממים נגד מחיר הקוטג' ומשלימים עם שירות ציבורי גרוע?" ■ מנכ"ל האוצר: "הביורוקרטיה עולה למשק 30 מיליארד שקל בשנה"

"אני כצרכן החרמתי את הקוטג' לפני מספר חודשים כאשר המחירים כבר התחילו לזנק. המחאה הציבורית שהתפתחה בפייסבוק הפתיעה אותי. אני לא מבין מדוע זה דווקא קוטג', שכן מדובר במוצר שולי שיש לו הרבה תחליפים. למה מתקוממים נגד מחיר הקוטג' ומשלימים עם שירות ציבורי גרוע?" - כך אמר היום (ב') השר מיכאל איתן (ליכוד), המופקד על שיפור השירות הממשלתי, בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה שמתקיים השנה במכללה למינהל בראשון-לציון.

איתן הוסיף: "מדוע אזרחים משלימים עם העובדה שמתקשרים למשרד ממשלתי ועונים באיחור או לא עונים בכלל? מדוע הם סובלים מתורים ארוכים? מישהו הסביר כי לתנובה וטרה יש תחליף, כאשר למשרדי הממשלה אין תחליף. ייתכן שזה נכון, אבל לדעתי היום כבר ברור למונופול ממשלתי שלא כדאי לו לספק שירות גרוע. אם מחר תהיה מחאה נגד שירות ממשלתי גרוע בפייסבוק, והגולשים יאיימו לפעול לפיטוריו של השר הממונה - תאמינו לי שהשירות יתוקן וישופר".

הדיונים בכנס השנתי של פורום קיסריה נמשכים זה היום השני ברציפות, כאשר במוקד היום (ב') ניצב נאומו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, הצפוי ב-13:00.

שר האוצר יובל שטייניץ אמר אתמול (א') בנאומו בפורום כי הממשלה תשקול להטיל פיקוח לא רק על מחירי הקוטג' והגבינות - אלא גם על מחירי הגז הטבעי, נוכח החשש ממונופול של דלק ונובל אנרג'י בשל השיבושים באספקת הגז ממצרים. היום יידונו בפורום נושאים שונים, הסרת חסמים ביורוקרטיים, הכלכלה העולמית, הישראלית ועוד.