פלוריסטם מזנקת ב-16%; הסכם בעשרות מיליוני דולרים

(עדכון) - החתימה - מול United Therapeutics האמריקנית לשימוש בתאי ה-PLX לפיתוח טיפול לחולים מיתר לחץ דם בריאות ■ פלוריסטם תקבל מקדמה של 7 מיליון דולר

פלוריסטם מדווחת היום (ב') על הסכם רישיון לשימוש בתאי גזע משלייה (PLX) ל-United Therapeutics האמריקנית (סימול: UTHR). יונייטד ת'רפיוטיקס תשתמש בתאי ה-PLX לפיתוח טיפול משקם לחולים הסובלים מיתר לחץ דם בריאות (Pulmonary Hypertension).

במסגרת הסכם הרישוי, יונייטד תרפיוטיקס תקבל בלעדיות לפיתוח ומסחור המוצר העתידי המבוסס על תאי השליה בתחום ה-Pulmonary Hypertension. פלוריסטם תמשיך להחזיק בכל הקניין הרוחני בתאי ה-PLX, בזכויות הבלעדיות לייצור ותהיה שותפה בכל השלבים הפרה קליניים והקליניים של הניסוי וכן תספק באופן בלעדי את המוצר בשלבי השיווק.

עם סגירת ההסכם, תקבל פלוריסטם מקדמה של 7 מיליון דולר ותשלומים נוספים בכפוף להשלמת אבני דרך שיסתכמו ביחד עם המקדמה בכ-55 מיליון דולר. בנוסף תקבל פלוריסטם החזר הוצאות הקשורות לפיתוח המוצר, הניסויים הקליניים ושיווק המוצר. עם אישור המוצר לשיווק, פלוריסטם תספק את המוצר הסופי ברווח קבוע מעבר לעלויות הישירות. בנוסף, פלוריסטם תהא זכאית לתשלום תמלוגים מיונייטד תרפיוטיקס באחוז קבוע מהרווחים העתידיים ממכירת התרופה.

"העסקה עם חברת United Therapeutics הנה אבן דרך משמעותית עבורנו המאשרת את אמונתנו כי טכנולוגית ה-PLX הינה פלטפורמה טכנולוגית לטיפול פוטנציאלי במגוון רחב של מחלות. הסכם זה הינו חלק מאסטרטגיית החברה להפוך לייצרן עולמי של תרופות תאיות מובילות, להיכנס להסכמי רישיון למחלות שונות תוך שמירה על זכויות הייצור והקניין הרוחני", אמר זמי אברמן, יו"ר ומנכ"ל פלוריסטם.

ד"ר רוג'ר ג'פס, נשיא וסמנכ"ל תפעול בחברת United Therapeutics אמר כי "אנו שמים לנו למטרה לעזור לחולים הסובלים ממחלות בריאה, דבר שהוביל אותנו לחפש חברה פורצת דרך בעלת פלטפורמה טכנולוגיה ייחודית איתה נוכל לחבור ולפתח טיפולים חדשים. התוצאות המרשימות של פלוריסטם בניסויים הקליניים הנוכחיים, הקניין הרוחני הרחב של החברה, ויכולות הייצור הייחודיות שלה הובילו אתנו לבחור בפלוריסטם כחברה שאיתה אנו רוצים לפתח טיפול באמצעות תאים לחולים הסובלים מיתר לחץ דם בריאות. אנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה עם פלוריסטם והעבודה המשותפת לקידום הפלטפורמה הטכנולוגית של פלוריסטם".