פיקוד העורף והרשות השנייה ישתפו פעולה בהפעלת מערכת חירום

מערכת החירום החדשה - מערכת פריצה לשידורי הטלוויזיה והרדיו - תתריע בזמן אמת במקרה של מתקפת טילים על ישראל או אירוע חבלני

הרשות השנייה תופסת פיקוד: פיקוד העורף והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ישתפו פעולה בהפעלת מערכת חירום חדשה, שתתריע בזמן אמת במקרה של מתקפת טילים על ישראל או אירוע חבלני.

המערכת החדשה - מערכת פריצה לשידורי הטלוויזיה והרדיו - תחל לפעול באופן מלא החל מ- 1.7.11, כאשר ביום ד', 22.6.11, יתקיים תרגול של המערכת, והיא תופעל בערוצים 2 ו-10 ובכל תחנות הרדיו באופן ניסיוני בשעות 11:00 ו-19:00.

מטרת המערכת הינה לספק לאזרחים התראה ממוקדת וסלקטיבית בזמן אמת של האזור הספציפי הנמצא תחת איום של מתקפת טילים, כך ששאר הציבור יוכל להמשיך לפעול ולתפקד כסדרו.

כיום הארץ מחולקת לאזורי התראה ובעתיד אף תחולק ליותר אזורים, כך שפיקוד העורף יכול להתריע באופן ממוקד ויעיל יותר מאשר במלחמת המפרץ, אז כל המדינה נחשבה לאזור אחד.

על-פי בדיקות שנעשו, נמצא כי בעיתות חירום וסכנה, הציבור שואב מידע מאמצעי התקשורת המסורתיים המרכזיים וצורך יותר טלוויזיה ורדיו מאשר אינטרנט.

המערכת תפרוץ למרקעי הטלוויזיה בזמן שתושמע אזעקה. כך, בשליש המרקע הימני תוצג מפת ארץ ישראל המחולקת לאזורים, כאשר רק האזורים הנמצאים בסכנה יהיו מסומנים בצבע אדום על גבי המפה. בנוסף ישמיע הקריין את שמות האזורים שעליהם להיכנס למרחב מוגן.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, ציין כי "שיתוף-הפעולה המוצלח עם פיקוד העורף איפשר הפעלת מערכת זו, אשר תשפר את אמצעי ההתרעה בשעת החירום באמצעות ערוצי הטלוויזיה המרכזיים ותחנות הרדיו. בכך תבוא לידי ביטוי חשיבותם ומרכזיותם של ערוצים אלה עבור הציבור הישראלי ואף תנצל את מעמדם כ'מדורת השבט'".