שלב ראשון בדרך להנפקה

1. צאו מגבולות רמת-החי"ל. לא מעט אנו כותבים על חברות הסטארט-אפ הישראליות שנולדות ברחוב הברזל בתל-אביב, וממומנות בעיקר על-ידי קרנות הון סיכון. בצדן חיות ובועטות חברות סטארט-אפ שנולדות מתוך הרחם של החברות הציבוריות הוותיקות, ואלה - למרות שבעלות השליטה בהן חושפות חלק מנתוניהן - זוכות לפחות חשיפה תקשורתית.

Access של פריורטק נמנית עם האחרונות, והעסקה הנוכחית מוכיחה שחברות בשווי של מאות מיליוני דולרים נולדות לא רק בחסות קרנות הון סיכון ולא רק ברמת-החי"ל.

2. שניים סינים ומצע קטן. סיפור ההצלחה של Access - לפחות לפי שעה - הוא פועל יוצא של הפריחה הסינית. פריורטק הבינה לפני כמה שנים כי סין צפויה לחדור לשוק ייצור המצעים - שנשלט כרגע על-ידי יפן, קוריאה, וטייוואן - וההימור של החברה התברר כמוצלח, ומספיק להביט על תוצאות Access כדי להגיע למסקנה זו.

רפי עמית, יו"ר פריורטק המתגורר בהונג-קונג, שפעילות Access היא ה"בייבי" שלו, הסביר לנו באחרונה כי לחברה יש טכנולוגיה ייחודית שקשה לחיקוי, וגם אם הפריז קמעה בטענותיו - לייחודיות זו יש כרגע קבלות.

3. תג מחיר לפני הנפקה. עמית ציין באוזנינו כי בכוונתו להנפיק את Access בבורסת הונג-קונג, ואין ספק כי כניסת וולדן לחברה, ותג המחיר שהאחרונה הצמידה לה, ישמשו בסיס להנפקת החברה בעתיד (כשהשווקים יאפשרו זאת). ועוד משהו.

השווי בעסקה לעיל משקף לחברה מכפיל רווח תפעולי דו ספרתי די גבוה - משהו שהוא די מקובל בחברות צמיחה ונתון שממחיש את הפוטנציאל הרב שקרן וולדן מאמינה שיש בחברה.

וכן, Access מרוויחה תפעולית, וזה כלל לא דבר שהוא מובן מאליו.