הוארך ב-5 ימים מעצרם של ראשי הפועל פ"ת, תומר סיני וגל חצור

‎ביהמ"ש: "קיים חשד סביר שהשניים מעורבים בעבירות שמיוחסות להם" ■ החשדות: הטיית משחקים והימורים בלתי חוקיים על משחקי הקבוצה; סיני חשוד גם בהעלמת הכנסות

שופטת בית משפט השלום בראשון-לציון, איטה נחמן, האריכה היום (ג') ב-5 ימים את מעצרם של ראשי קבוצת הפועל פתח-תקווה בכדורגל, תומר סיני (32) וגל חצור (40).

סיני וחצור, שאינם רשומים כבעלים של הקבוצה אלא כחברים בעמותה שמפעילה את המועדון, חשודים כי במהלך השנה וחצי האחרונות קשרו קשר עם אחרים להטות תוצאות של משחקים, במסגרת הימורים בלתי חוקיים על תוצאות משחקי כדורגל של הפועל פתח-תקווה ושל קבוצות נוספות. סיני חשוד בנוסף בביצוע עבירות של השמטת הכנסות במזיד.

‏"חקירת המשטרה נמצאת בעיצומה, ונדרשות מספר רב של פעולות להשלמתה. בהתחשב בחומר החקירה שהוצג בפניי, נחה דעתי כי קיים חשד סביר שסיני וחצור מעורבים בעבירות המיוחסות להם, וכי ראוי ונכון לאפשר את מיצוי החקירה", כתבה השופטת בהחלטתה על הארכת המעצרים.

במהלך דיון הארכת המעצר התייפח חצור ואמר: "שופכים את דמי, השקעתי מיליונים בקבוצת הפועל פתח-תקווה, ושמים אותי בתא המעצר עם פושעים ואנסים. זה לא מכבודי".

באי-כוחו של חצור, עורכי הדין אבי חימי ואבי וכניש, ציינו כי רק לפני שתי עונות החליט חצור להיכנס לעולם הכדורגל ולהשקיע את מיטב כספו בהפועל פתח-תקווה. "חצור הוא איש עסקים מכובד ורציני המעורב בעשייה חברתית. לא יכול להיות שאדם שבא לתרום לחברה באמצעות ספורט הפך להיות גנב שמובא עם אזיקים ברגליים", טענו הסנגורים. ‏

גם בא-כוחו של סיני, עו"ד אלי כהן, טען כי אין כל הצדקה להמשך מעצרו של סיני. "המטרה של המעצר היא לשבור את רוחם של החשודים. אני לא רואה שום סיבה אחרת", טען הסנגור. בית המשפט, כאמור, לא קיבל את עמדת הסנגורים.

אתמול (ב') נחקרו סיני, חצור ויו"ר עמותת הפועל פתח-תקווה דני לוי על-ידי מפלג ההונאה של משטרת ישראל, ובתום החקירה נעצרו השניים הראשונים, ולוי נשלח למעצר-בית תחת תנאים מגבילים. בפני סיני והאחרים הוצגו ראיות לכאורה להגשת חוזים כפולים וכמו כן להימורים בלתי חוקיים על משחקים.

הפרשה כולה "התפוצצה" לפני כחודש, כאשר מנכ"ל הפועל פתח-תקווה אפי צפריר זומן לתשאול במשטרה בנוגע למענק פיצויים מוגדל שקיבל, לכאורה, מאמן הקבוצה יובל נעים לאחר פיטוריו מהקבוצה. בין היתר תושאל אז צפריר בנוגע לחשדות לכאורה להטיית משחקים של הקבוצה‎.‎‏

זו הפרשה השנייה בתוך פחות משבוע שבה מעורבים גורמים בכדורגל הישראלי. רק שלשום (א') הותר לפרסום כי חזי מגן, הבעלים לשעבר של קבוצת בני יהודה, נעצר בחשד להעלמות מס בעסקיו הפרטיים.‏‎