אולמרט: "לא החזקתי קופה סודית אצל עו"ד אורי מסר"

עם זאת, אולמרט הודה: "כשנודע לי בדיעבד שהכספים הוחזקו בכספת, הופתעתי" ■ בהמשך עדותו אמר רה"מ לשעבר: "המושג 'קופה סודית' שמתאר את מה שעשיתי הוא בלתי נסבל"

"לא החזקתי אצל עו"ד אורי מסר קופה סודית בשום צורה, הטענה הזו היא חסרת שחר" - כך אמר היום (ג') ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ביום התשיעי לעדותו במשפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

לדברי אולמרט, "המושג 'קופה סודית' שמתאר את מה שעשיתי הוא בלתי נסבל - הוא מבקש לטעון שיש כאן משהו קונספירטיבי נגוע בשחיתות, ואני מכחיש את העניין הזה בכל תוקף".

אולמרט המשיך היום להשיב לשאלות בפרשת מעטפות הכסף-טלנסקי. בפרשה זו מואשם ראש הממשלה לשעבר כי קיבל כספים בשווי של יותר מ-600 אלף דולר באופן בלתי חוקי ממוריס טלנסקי, תוך הסתרתם ממבקר המדינה. חלק מהכספים הופקדו בכספת, שבפרקליטות מגדירים "סודית", במשרדו של עו"ד מסר.

"כספים פוליטיים"

לשאלת סנגורו, עו"ד נבות תל-צור, כיצד אולמרט עצמו מגדיר את הכספים הללו, השיב ראש הממשלה לשעבר: "אלה כספים פוליטיים, תרומות שנאספו עבורי לצורך הפעילות הפוליטית שלי. הכספים הוחזקו על-ידי מסר כעורך דין וכנאמן, וכמי שטיפל בכספים שהיו קשורים במסעות הבחירות שלי במשך שנים חשב שנכון להחזיק אותם. כשנודע לי בדיעבד שמדובר בכספת הופתעתי, אבל אין שום פסול בהחזקת כספים בכספת".

לדבריו, נודע לו לראשונה כי הכספים נשמרו בכספת במאי 2008, במהלך החקירה המשטרתית.

אולמרט מואשם בעבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה ב-3 פרשות עיקריות: בנוסף לפרשת טלנסקי הוא מואשם גם בפרשת ראשונטורס, שבה הוא נאשם כי קיבל מגופים ציבוריים ומהמדינה מימון כפול ומשולש בעבור נסיעותיו לחו"ל כשר התמ"ת בסכום של 92 אלף דולר. פרשה זו נחשבת בפרקליטות לפרשה הממוסמכת והמוצקה ביותר מבחינת ראיות; ובפרשת מרכז ההשקעות, שבה מואשם אולמרט כי פעל בניגוד עניינים כאשר קידם כשר התמ"ת וכאחראי על מינהל מקרקעי ישראל פרויקטים של חברות, ששכרו את שירותיו של עו"ד מסר, חברו ולשעבר שותפו במשרד עורכי הדין.