ריל אימג'ינג רוצה לגייס 13 מיליון שקל

הגיוס יבוצע לפי מחיר מניה אפקטיבי של 30 אג', דיסקאונט של 17% על מחיר המניה הנוכחי, המשקף לחברה שווי שוק של 69 מ' ש' ■ ריל אימג'ינג מפתחת מכשיר אבחון לסרטן השד

חברת השלד BeeContact, שמיזגה לתוכה את חברת Real Imaging העוסקת באבחון סרטן השד, פרסמה תשקיף לגיוס הון בבורסה בתל אביב. ל"גלובס" נודע, כי החברה מעוניינת לגייס 13 מיליון שקל.

הגיוס יבוצע לפי מחיר של 37 אגורות למניה, ובמחיר אפקטיבי של 30 אגורות למניה בשקלול האופציות, כלומר דיסקאונט של 17% על המחיר הנוכחי.

במאי האחרון בי-קונטקט רכשה 93% מריל אימג'ינג והתקשרה בהסכם נוסף לרכישת היתר. כל זאת, בתמורה להעברת 85% ממניות בי-קונקט לידי בעלי המניות הקיימים של ריל אימג'ינג, שבראשם משפחת רובן הבריטית. באחרונה התקשרה החברה עם בעלי יתר ה-7% בריל אימג'ינג כדי להשלים את רכישת 100% מהחברה, וההסכם תלוי באישור האסיפה הכללית של בי-קונטקט בתחילת יולי.

מכירות - רק ב-2012, לאחר ניסוי רחב

ב-2010 ריל אימג'ינג ביקשה לבצע הנפקה ראשונית בבורסה בתל אביב ולגייס 40 מיליון שקל לפי שווי של יותר מ-100 מיליון שקל אחרי הכסף, אך לבסוף ויתרה על המהלך.

ריל אימג'ינג עדיין אינה רושמת מכירות ממוצר האבחון שלה, והיא הפסידה 31.4 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2011, כאשר 23 מיליון שקל מתוכם הם ייחוס מרכיב הטבה בגין השקעה מבעל מניות, כך שבפועל ההפסד הוא 8.4 מיליון שקל. ב-2010 החברה הפסידה 22 מיליון שקל, וטרם המיזוג היו לה 1.34 מיליון שקל בקופה.

החברה מעריכה כי תוכל להגיע למכירות ב-2012, לאחר ביצוע ניסוי רב-מרכזי גדול ובהנחה ויתקבל על בסיס תוצאות אותו ניסוי אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לשיווק המכשיר בארה"ב.

בי קונטקט נטולת הפעילות, רשמה ברבעון הראשון של 2011 הפסד של 385 אלף שקל ובקופתה יש 200 אלף שקל.

הדמיה תלת-ממדית

בועז ארנון ואורי אילן הקימו את ריל אימג'ינג ב-2004. המוצר שלה, שנקרא RUTH, משתמש בקרינת אינפרה-אדום לשם הדמיה תלת-ממדית של השד.

לדברי החברה, כך מתאפשר אבחון מוקדם ומדויק יותר של סרטן השד לעומת שיטות הממוגרפיה הקיימות, וזאת ללא אי-הנוחות הכרוכה בבדיקה זו וללא קרינה מייננת (הממוגרפיה מבוססת על קרינת רנטגן).

ממוגרפיה היא בדיקת הסקר המקובלת לאבחון סרטן השד, אך שיטות חדשות המבוססות על אולטרה-סאונד, MRI וממוגרפיה משופרת, נמצאות היום בפיתוח.

כיום הממוגרפיה אינה מומלצת לנשים צעירות משום שהבדיקה לא מדויקת אצל בעלות רקמת שד צפופה.

בתשקיף הדגישה החברה כי המוצר שלה מאבחן טוב יותר סרטן אצל נשים עם רקמת שד צפופה לעומת השיטות הקיימות.

צילום השד במצלמה של ריל אימג'ינג, הרגישה לאור אינפרה אדום, מאפשר לראות את פיזור החום על-פני השד, בדומה לטכנולוגיה של מצלמה תרמית לראיית לילה.

על-ידי השוואת פיזור החום בין נשים שונות ובין שני השדיים של אותה אישה, ניתן לראות היכן יש פעילות חריגה שעלולה לנבוע מגידול.

ניסוי שנערך באחרונה במכשיר של ריל אימג'ינג העלה כי מתוך 42 נשים חולות זיהתה המערכת נכונה 38 נשים חולות (רגישות של 90.5%), ומתוך 60 נשים בריאות, זיהתה המערכת נכונה 40 נשים בריאות (סגוליות של 67%).

יו"ר דירקטוריון ריל אימג'ינג הוא פרופ' משה מני, שכיהן בעבר כנשיא אוניברסיטת ת"א ומשמש דירקטור בטבע. בין המשקיעים הנוספים נמצאים אבי פישר מבעלי השליטה באי.די.בי ועורך הדין רוני בכר.