אנחת רווחה: הממשל היווני שרד את הצבעת האי-אמון

155 חברי פרלמנט הצביעו בעד ממשלתו של יורגאס פפנדראו, בעוד 143 חברים הצביעו נגדה ■ כעת ניצבת המדינה בפני צעדי צנע קשים בהיקף 28 מיליארד אירו

אנחת רווחה ברחבי אירופה, והעולם בכלל: ממשלתו של יורגאס פפנדראו, ראש ממשלת יוון, זכתה הלילה (ד') להצבעת אמון של הפרלמנט באתונה, ופתחה פתח מחודש לתקווה כי צעדי הצנע במדינה יעברו כערובה לקבלת סיוע מהאיחוד האירופי.

155 חברי פרלמנט הצביעו בעד ממשלתו של פפנדראו, בעוד 143 חברים הצביעו נגדה. פפנדראו מחפש לקצץ 28 מיליארד אירו (כ-40.24 מיליארד דולר) מהתקציב המדולדל של יוון כתנאי מוסכם על כל הנושים של המדינה. על פי רוב, צעדי הצנע הנרחבים חייבים לעבור בממשל לפני סוף החודש כלומר עוד קצת יותר משבוע. בנוסף, מתכנן פפנדראו להפריט נכסי מדינה בשווי 50 מיליארד אירו.

אם לא תצליח יוון להפנים ולהעביר את צעדי הצנע, היא תעמוד בפני חדלות פירעון כבר ביולי, כאשר היא תיוותר ללא יתרות מזומן, פשוטו כמשמעו. על פי האיחוד האירופי, העברת צעדי הצנע תזכה את המדינה הנאבקת בחובות ב-12 מיליארד אירו.

נפילתה של יוון, חלילה, מסמנת סכנה גלובאלית והצתה מחודשת, במלוא עוזה, של פאניקת החובות ביבשת, אשר עלולה לגרור לצניחה במדדי המניות ברחבי העולם וגרירת מדינות נוספות באירופה - פורטוגל, אירלנד וספרד לדוגמה - לסחרור חובות.

פפנדראו עצמו אמר בנאום בפרלמנט כי "אני מבין את הכעס, את הפחד ואת השאלה האם באמת נעשה זאת. התשובה שלי היא שאנחנו עושים את זה כבר 20 חודשים, עם קשיים ועם טעויות, עם מחיר שאנחנו משלמים והקרבה אבל אנחנו מצליחים".

שר האוצר הטרי, אוונגלוס ווניזלוס, הבטיח להעביר את סדרת צעדי הצנע הלא-פופולאריים בלשון המעטה וציין כי "אנחנו חייבים ללכת במסלול הזה כדי להציל את המדינה".

עוד נציין כי בזמן ההצבעה, בחצות שעון יוון, התכנסו והפגינו עשרות אלפים מחוץ לבניין הפרלמנט.