אל-אריאן: "למרות הצבעת האמון, יוון תכריז על חדלות פירעון"

למרות שממשלת יוון שרדה הלילה הצבעת אי-אמון להעברת תוכנית הצנע, המנכ"ל המשותף של קרן פימקו טוען: "למרות תוכנית הצנע של יוון, היא תצטרך לעשות כן"

"יוון תצטרך בסופו של דבר להכריז על חדלות פירעון עקב חובותיה", אמר היום (ד') המנכ"ל המשותף של קרן פימקו, מוחמד אל-אריאן.

"למרות שיוון מתקדמת בתוכנית הצנע שלה ונוקטת בצעדים נוספים לטובת תוכנית חילוץ נוספת, היא תצטרך לעשות כן בסופו של דבר", אמר אל-אריאן. "בשלוש השנים הקרובות אנחנו נצפה בכלכלות שונות מתמודדות עם בעיות שונות - עבור מדינות אירופה, ובמיוחד יוון, ההתמודדות תיעשה דרך הכרזה על חדלות פירעון".

אל-אריאן כבר הזהיר לאחרונה מ"עשור של קריסה כלכלית במידה והמשבר ביוון ישתבש". לדבריו, "אירופה נמצאת ברגע האמת. ככל שהיא תבין מוקדם יותר שזה המצב, כך גדולים הסיכויים שנעבור לתוכנית ב'".

אל-אריאן הסביר כי "יש שלוש מדינות זקוקות לחילוץ - והן עלולות להוביל את הכלכלה הגלובאלית לקריסה של עשור. המשימה המרכזית עכשיו היא לבחון את המדינת שקרובות לפשית רגל - דוגמת ספרד - ולשמור על היציבות בגוש האירו. הזמן לפעול אוזל במהירות".

דבריו של אל-אריאן נאמרים לאחר שממשלת יוון זכתה אמש להצבעת אמון של הפרלמנט באתונה, ופתחה פתח מחודש לתקווה כי צעדי הצנע במדינה יעברו כערובה לקבלת סיוע מהאיחוד האירופי. 155 חברי פרלמנט הצביעו בעד ממשלתו של פפנדראו, בעוד 143 חברים הצביעו נגדה.