וריפון וישראכרט בשת"פ בתחום התשלומים האלקטרוניים

ישווקו את מכשיר ה-PAYware המאפשר שימוש במכשירי אייפון כמסוף תשלום מאובטח ■ המוצר מיועד בעיקר לבעלי עסקים הפוגשים את לקוחותיהם במקומות שונים

ישראכרט תסייע לוריפון לשווק בישראל את מכשיר ה-PAYware Mobile, שמאפשר להשתמש בטלפונים מסוג אייפון כמסוף תשלום מאובטח ל"גיהוץ" כרטיסי אשראי באמצעות שרוול הצפנה המוצמד אליו. המוצר מיועד בעיקר לבעלי עסקים הפוגשים את לקוחותיהם במקומות שונים. מנכ"ל ישראכרט הוא דב קוטלר.

השימוש ב-PAYware Mobile מאפשר לבצע עסקה בטוחה במסמך מלא, הכוללת העברת הכרטיס בקורא המגנטי וחתימת הלקוח על השובר. בישראכרט מדגישים כי המוצר עומד בתקני אבטחת התשלומים הבינלאומיים ומאובטח בתקן האשראי הנייד PCI-DSS. כל נתוני כרטיס האשראי מוצפנים עם השימוש על ידי PAYware Mobile, כך שהאייפון לא חשוף למספר הכרטיס - כך מוגן הלקוח מפני זליגת נתונים במקרה שהאייפון אבד או נגנב.

לדברי ארנון אבן בר, מנהל מחלקת מסחר בישראכרט, "המהלך המשותף הוא המשך למדיניות ישראכרט להיכנס ולהוביל את שוק התשלומים בסלולר". בתחילת השבוע דיווחה ישראכרט כי תתחיל בפיילוט ליישום תשלומים בסלולר באמצעות טכנולוגיית ה-NFC (Near field communication) המאפשרת תשלום ללא גיהוץ או מגע של הכרטיס אלא רק על ידי נפנופו מעל נקודת המכירה. לאחר שיכנס שבב ה-NFC לטלפונים סלולאריים יהפוך הטלפון לכרטיס האשראי ויאפשר תשלום בנקודות המכירה.

במסגרת הפיילוט, תנפיק ישראכרט לעשרות אלפי לקוחות כרטיס אשראי אלחוטי מתקדם או מדבקה אלחוטית שתוצמד למכשיר הסלולארי, על מנת לאפשר תשלום באמצעות תקן ה- Contact Less של מאסטרקארד. הלקוחות יוכלו לשלם על ידי הצמדת הכרטיס/המדבקה (ובעתיד הטלפון הסלולארי) לקופת בית העסק (POS). בשלב השני של הפיילוט, תשדרג ישראכרט את ה-POS בסניפי סופר-פארם וארומה ישראל שיוכלו לקבל תשלום באמצעות הכרטיסים החדשים.