ארה"ב: הפדרל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי

"האינפלציה צפויה לרדת במקביל לרגיעה במחירי האנרגיה והסחורות" ■ קצב ההתאוששות הכלכלית נמוך מהצפוי

הריבית בארה"ב נותרת, כצפוי, ללא שינוי ברמה של 0% עד 0.25%, כך הודיע הערב (ד') יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי. הודעת הפד מתפרסמת 8 ימים לפני סיומה הצפוי של תוכנית ההרחבה המוניטרית הכמותית השנייה (QE2) לאחר שבהודעה הערב נאמר שוב כי התוכנית תסתיים כמתוכנן. נזכיר כי ה-QE2 היא תוכנית במסגרתה הזרים הפד נזילות לשווקים בכך שרכש אגרות חוב של ממשלת ארה"ב בסך של 600 מיליארד דולר.

עוד נאמר בהודעה של ה-FOMC כי קצב ההתאוששות הכלכלית נמוך מהצפוי וכי שוק העבודה מתאושש בקצב איטי מהמקווה. בנוגע לאינפלציה נאמר כי "היא צפויה לרדת לרמות שוות או נמוכות מהיעד של הבנק המרכזי והמימשל, במקביל לרגיעה במחירי האנרגיה והסחורות".

בהמשך הערב צפוי ברננקי לנאום, בפעם השניה בהיסטוריה, במסיבת עיתונאים. האנליסטים בשוק מצפים כי תחזית הצמיחה תעודכן כלפי מטה על מנת לשקף את החולשה שניכרה בנתונים בתקופה האחרונה, אך הם גם מעריכים כי ברננקי יזדרז לומר כי הוא צופה האצה של תהליך ההתאוששות הכלכלית.

הפד צפוי להוריד את תחזית צמיחת התמ"ג ל-2011 ומצד שני להעלות את תחזית האינפלציה ל-2011, (נזכיר כי בחודש מאי נרשמה העלייה החדה ביותר בליבת מדד המחירים לצרכן מאז יולי 2008 - 0.3%).

עם זאת, הפד צפוי להמשיך במדיניות ההשקעה החוזרת של כספי האג"ח שמועד פידיונן הגיע בשוק, כך מעריכים האנליסטים של ברקליס קפיטל. "הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בשינוי שפת ההצהרה מ-Will purchase, ל-Will complete ובנוסף יופיע בהודעה המשפט "הפד ימשיך את מדיניותו הקיימת של השקעה חוזרת של תשלומי הקרן שיתקבלו מני"ע המוחזקים על ידו", ציינו הכלכלנים.