אולמרט: "אף פעם לא ביקשתי מטלנסקי כספים במזומן"

כך העיד היום ראש הממשלה לשעבר ביום העשירי לעדותו במסגרת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים ■ סנגוריו של אולמרט הציגו פלט תנועות בחשבון הבנק של מוריס טלנסקי

"גירסתו של מוריס טלנסקי שלפיה מסר לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט סכום של 15 אלף דולר במזומן בעת פגישתם במלון ריג'נסי בניו-יורק בנובמבר 2005 היא הזיה", כך העיד היום (ה') אולמרט ביום העשירי לעדותו במסגרת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים. סנגוריו של אולמרט אף הציגו פלט תנועות בחשבון הבנק של טלנסקי, שממנו עולה ששעות אחדות לאחר שמשך במזומן 15 אלף דולר מחשבונו, הפקיד טלנסקי עוד באותו יום 10 אלף דולר במזומן לאותו חשבון.

"אף פעם לא ביקשתי מטלנסקי כספים במזומן", אמר אולמרט בעדותו. סנגורו, עו"ד נבות תל-צור, שאל אותו לגבי נסיעה בנובמבר 2005 לניו-יורק, שלגביה העיד טלנסקי כי פגש את אולמרט במלון ריג'נסי, ולבקשתו של אולמרט הלך ברגל לכספומט במרחק כמה רחובות, משך 15 אלף דולר וחזר למלון כדי למסור את הכסף לאולמרט. גירסתו של אולמרט בעניין זה היתה חד משמעית: "לא פגשתי את טלנסקי באותם ימים בנסיעה הזו, ולא קיבלתי ממנו אגורה. לא ביקשתי ממנו הלוואה ולא קיבלתי ממנו הלוואה".

הסנגורים הציגו לבית המשפט פלט שיחות טלפון של אולמרט באותו יום, שממנו עולה שאולמרט התקשר למשרדי חברת קול-טק בלונג איילנד דקות אחדות לאחר השעה 10:00 בבוקר.

רישומי הבנק לימדו שטלנסקי משך את הכסף מהכספומט של סניף הבנק שלו ליד מלון ריג'נסי סמוך לשעה 10:30. לדברי הסנגורים, נתונים אלה מפריכים את גרסת התביעה, שכן לא ייתכן שטלנסקי הצליח להגיע מלונג-איילנד למנהטן בפרק זמן כה קצר. ברקע - טענת ההגנה שטלנסקי בדה את הטענה שמסר את המזומנים שמשך מהבנק לאולמרט, וזאת במטרה להונות את חברת קול-טק ולקבל ממנה החזר לכספים, בתואנה שאלה שימשו לקידום פגישה בין אנשי קול-טק לבין איש העסקים יצחק תשובה, באמצעות אולמרט.

"לא קיבלתי ממנו לא אגורה ולא 15 אלף דולר", חזר אולמרט על טענתו, "זה סיפור שלא היה ולא נברא. לא פגשתי אותו בנסיעה הזו בכלל ולא קיבלתי ממנו אגורה. לא קיבלתי ממנו שום דבר. חד וחלק". היום סיים אולמרט להעיד בנוגע לאישומים בפרשת טלנסקי. בשבוע הבא, שבו צפויים 4 ימי דיון רצופים, הוא עתיד להעיד בפרשת מרכז ההשקעות, ולאחר שישיב גם לשאלות סנגורה של שולה זקן, עו"ד מיכה פטמן, יתחיל אולמרט להיחקר בחקירה נגדית.