חוכמת ההמונים פותחת ארנקים: סולוטו גייסה 10.2 מיליון דולר

‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית המפתחת תוכנה שעוזרת למשתמשים במחשבים אישיים לצלוח תקלות במערכת חלונות, גייסה את הסכום מקרן אינדקס ונצ'רס, לצד המשקיעים הקודמים

‎‎חברת הסטארט-אפ הישראלית סולוטו (‏Soluto‏) השלימה בסוף השבוע סבב גיוס נוסף, הפעם של 10.2 מיליון דולר. סולוטו, המפתחת תוכנה שעוזרת למשתמשים במחשבים אישיים לצלוח תקלות במערכת חלונות, גייסה את הסכום מקרן אינדקס ונצ'רס, לצד המשקיעים הקודמים: בסמר, גיזה ופרוקסימה ונצ'רס.

עד היום גייסה החברה 18.3 מיליון דולר. בעקבות ההשקעה, סול קליין מאינדקס ונצ'רס יצטרף כדירקטור לחברה. אינדקס היא קרן שהשקיעה בשלבים מוקדמים בחלק מחברות האינטרנט המוכרות ובהן סקייפ.

את סולוטו הקימו תומר דביר, המשמש כמנכ"ל, וישי גרין, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות, והיא מעסיקה כ-30 עובדים. הפלטפורמה של החברה עובדת על חוכמת המונים (‏Crowd Sourcing‏) ומאפשרת לפתור תקלות שונות במחשב כמו גם לקצר את זמן ההפעלה של המחשב על-ידי הסרה או הקפאה של תוכנות לא קריטיות שרצות עם אתחול המערכת.

חוכמת ההמונים מסייעת למשתמש הביתי לדעת כיצד עליו לפעול באמצעות גרפים שמציגים מה משתמשים אחרים בתוכנה עשו בסיטואציה שבפניה הוא ניצב. בין היתר, מטפלת התוכנה של סולוטו בתוספים בעייתים לדפדפן ובאפליקציות שקורסות. מהרגע שהתוכנה מותקנת על-גבי המחשב, היא מתחילה לאסוף נתונים ולנתח אותם כדי להבין בהמשך את מקור הקריסה של תוכנה כזו או אחרת.

סולוטו זכתה במאי 2010 במקום הראשון בתחרות ‏TechCrunch Disrupt‏ של בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ'. מאז שהשיקה את הפלטפורמה, התבצעו 2 מיליון הורדות לתוכנה החינמית שלה. ‏‎‎‏