בנק ישראל: עלייה ביתרת חוב הציבור על דיור בחודש אפריל

הנתונים מתייחסים לחודש אפריל ■ החוב של משקי הבית על המשכנתאות ירד בכמיליארד שקל בחודש אפריל ובסך הכל הסתכם חוב הציבור על משכנתאות בכ-3.6 מיליארד שקל

חוב משקי הבית על המשכנתאות ירד בכמיליארד שקל בחודש אפריל ובסך הכל הסתכם חוב הציבור על המשכנתאות בכ-3.6 מיליארד שקל, כך עולה מנתונים שפרסם היום (א') בנק ישראל על התפתחות החוב במשק בחודשים אפריל-מאי. עוד עולה מנתוני בנק ישראל כי בסך הכל יתרת החוב של משקי הבית עלתה החודש בכמיליארד שקל ועמדה בסוף אפריל בכ-347 מיליארד.

יתרת החוב לדיור בסך החוב על משקי הבית גדלה בכ-2 מיליארד שקל. עוד מציינים בבנק ישראל כי יתרת החוב לדיור של משקי הבית עלתה בכ-4% מתחילת השנה.

גם החוב העסקי גדל: מנתוני בנק ישראל עולה כי יתרת החוב העסקי גדלה ב-0.5% שהם 3.5 מיליארד שקל לרמה של כ-771 מיליארד שקל. בבנק ישראל מציינים כי הסיבה לעלייה בחוב העסקי נובעת מגיוס נטו של האג"ח בישראל ואשראי מהבנקים בסך 7 מיליארד שקל.

בחודש מאי הנפיק המגזר העסקי (ללא הבנקים והביטוח) אג"ח בשווי של כ-2.3 מיליארד שקל, כולן סחירות. מתחילת שנת 2011 הסתכמו ההנפקות של המגזר העסקי בכ-14 מיליארד שקל, כ-82% מהן באג"ח סחירות.