כפי שנחשף ב"גלובס": פאנדטק מתמזגת לפי 700 מ' ד'

המיזוג יתבצע באמצעות עסקת מניות לפי מחיר של 20.51 דולר למניית פאנדטק - פרמיה של 5.1% בלבד על מחיר השוק ■ לאחר המיזוג, 15 מתוך 20 הבנקים הגדולים בעולם ועשרת הבנקים הגדולים בארה"ב, יכללו בין לקוחות החברה

במשך שנים נקשר שמה של חברת פאנדטק למהלכי מיזוגים ורכישות אפשריים. הערכות ודיווחים על גורמים שהתעניינו בחברה צצו מדי פעם, אך מעולם לא הבשילו לעסקה. הפעם המצב שונה: כשבועיים לאחר חשיפת "גלובס" על מגעים לעסקה למכירת החברה, דיווחה היום פאנדטק על מיזוג עם החברה האמריקנית S1.

פאנדטק, שהוקמה ומנוהלת על-ידי ראובן בן-מנחם, מספקת פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים לגופים פיננסיים. S1 מספקת פתרונות תוכנה לשירותי סליקה ושירותים פיננסיים. החברות, שפעילות באותו תחום, מכירות היטב זו את זו, וב-2006 אף התקיימו ביניהן מגעים למיזוג.

העסקה הנוכחית היא עסקת מניות. עבור כל מניית פאנדטק יקבלו בעלי המניות שלה 2.72 מניות של S1, ובמחיר הנוכחי התמורה היא כ-20.51 דולר. מדובר בפרמיה של 5.1% על מחיר השוק, כשמחיר היעד של האנליסטים שמסקרים את פאנדטק גבוה יותר - 23 דולר.

פאנדטק נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של 295 מיליון דולר, ושוויה של S1 בנאסד"ק הוא 403 מיליון דולר. החברה הממוזגת תהיה בשווי של 700 מיליון דולר, ובעלי המניות הנוכחיים של פאנדטק יחזיקו ב-45% ממנה. כלל תעשיות (כת"ש) שבשליטת אי.די.בי של נוחי דנקנר היא בעלת השליטה בפאנדטק, ועם השלמת העסקה היא תחזיק בכ-24% מהחברה הממוזגת ותהיה בעלת המניות הגדולה בה.

כנהוג בעסקאות מסוג זה, כת"ש לא תוכל לממש מניות במשך מספר חודשים מהשלמת המיזוג (Lock-Up), אולם היא תהנה מרווח הון בסך של כ-260 מיליון שקל, לאור הפסקת איחוד הדוחות של פאנדטק. העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי, בכפוף לקבלת אישורי בעלי המניות של החברות. היועץ של פאנדטק בעסקה היה בנק ההשקעות סיטי.

"המיזוג יאפשר חוזים גדולים יותר"

החברה הממוזגת תעסיק קרוב ל-3,000 עובדים ברחבי העולם. מנכ"ל S1, יוהאן דראייר, ישמש כמנכ"ל החברה, וראובן בן-מנחם ימונה ליו"ר פעיל שלה. בעוד שבקרב בעלי המניות החלוקה היא 55%-45%, בדירקטוריון יהיו 4 נציגים לכל חברה. מטה החברה יהיה באטלנטה, מקום מושבה הנוכחי של S1, אך שמה של החברה הממוזגת יהיה פאנדטק. לאחר המיזוג יכללו בין לקוחות החברה 15 מתוך 20 הבנקים הגדולים בעולם ועשרת הבנקים הגדולים בארה"ב. החברה צופה הכנסות של כ-372 מיליון דולר ב-2011 - כש-42% מהן יגיעו מפאנדטק.

הכנסותיה של S1 אמנם גבוהות יותר כיום, אך פאנדטק היא חברה רווחית יותר. ברבעון הראשון היא רשמה רווח נקי GAAP של 2.4 מיליון דולר, בעוד ש-S1 הסתפקה ברווח של 682 אלף דולר. לפאנדטק יש בקופה כ-81 מיליון דולר, ול-S1 - כ-60 מיליון דולר. לשתי החברות אין חוב. כתוצאה מהמיזוג, צפוי חיסכון שנתי של 12 מיליון דולר בהוצאות לפני מס מ-2012. ככל הנראה, החיסכון לא יגיע מפיטורי עובדים, וההערכה היא שהפעילות בישראל תמשיך לגדול.

המוצרים של שתי החברות משלימים והחפיפה אינה גדולה: לדוגמה, לפאנדטק יש פתרון של שירות תשלומים של-S1 אין, ואילו S1 מציעה פתרונות לכספומט, שלא קיים בפאנדטק. ברמה הגיאוגרפית יש חפיפה במספר אזורים, אך המיזוג יכניס את מוצרי פאנדטק למדינות אפריקה ואמריקה הלטינית, שם החברה כמעט לא פעילה היום.

"המיזוג ייצור חברה מהמובילות בעולם בתחום הטרנזקציות הבנקאיות, שתוכל לספק את כל מגוון המוצרים הרלוונטיים לתעשייה", אמר היום בן-מנחם. "הוא מקנה לנו הזדמנויות מכירה צולבות שממצבות את החברה הממוזגת במעמד שיאפשר לה להשיג חוזים גדולים יותר".

אבי פישר, מנכ"ל משותף בכת"ש ויו"ר פאנדטק, מסר: "אנו גאים ומרוצים. בתקופה האחרונה בחנו בקפידה עסקאות אסטרטגיות שונות. המהלך יוצר חברת ענק הפרוסה בכל העולם".

ואכן, כפי שעולה מדברי פישר, בשבועות האחרונים בחנה החברה מספר אפשרויות. לאחר הפרסום ב"גלובס", דיווחה פאנדטק שאחת העסקאות הנבחנות היא מיזוג עם חברה אמריקנית, וגם שקיבלה פנייה מחברה בינלאומית אחרת - ככל הנראה אורקל - להיכנס למו"מ למכירתה.

למעשה, פאנדטק לא הייתה לחוצה להימכר, לא ביצעה מכרז למכירתה ולא ביקשה מבנק השקעות למצוא לה קונים. פאנדטק וכת"ש בחנו את האפשרויות של מכירת החברה, מיזוג או השארתה כחברה עצמאית, ובחרו לבסוף במיזוג עם S1.