דיווח: BPC בדרך לחתום על חוזה בסין לפי 470 דולר לטון

מגזין FMB: תאגיד האשלג הרוסי בדרך לחוזה אספקת 500 אלף טון אשלג ב-470 דולר לטון ■ גיל בשן: "אם הדיווח יתברר כנכון, מדובר בבשורה חיובית ליצרניות עם מחיר רף תחתון גבוה"

בשורה חיובית בדרך לכיל ולמניות הדשנים? על פי שמועות חזקות, שפורסמו במגזין המוביל FMB, שטרם קיבלו אישור סופי, תאגיד האשלג הרוסי BPC וקונים סיניים קרובים לסגור חוזה למכירת כ-500 אלף טון אשלג במחיר של 470 דולר לטון.

נזכיר כי מדובר במחיר הגבוה בעשרות דולרים לטון על מחיר הספוט, בו החלו לדון ההודים עם היצרניות הגדולות. הודו, נציין, עקפה את סין והיא נחשבת כיום ליבואנית האשלג הגדולה בעולם.

על פי הערכות בשוק, עד סוף יוני צריכים גם הסינים לחתום על החוזה החצי שנתי להספקת אשלג, מה שעשוי להגביר את לחץ הביקושים.

האנליסט גיל בשן מ-IBI ציין בשיחה עם "גלובס" כי "חשוב מאוד לזכור שעדיין מדובר בשמועות. במהות זו הודעה טובה מאוד ליצרניות מאחר והרף התחתון של המחירים יהיה 470 דולר לטון, זהו מחיר גבוה. יחד עם זאת, הכמות היא יחסית נמוכה ויש להמתין לפרסום החוזה המלא על מנת לאמוד את ההשפעות".

נזכיר כי באמצע פברואר השנה דיווחה כיל על חוזה עם לקוחות סיניים לרכישת כ-500 אלף טון אשלג במחיר מוערך של 400 דולר לטון, כלומר מדובר בעלייה משוערת של 17.5% בתוך חודשים ספורים, ככל שהפרסום ב-FMB נכון.