חרושת השמועות: למה לצפות בדור החמישי של האייפון?

השמועות בדבר השקה של דור חדש לאייפון, או לפחות הכרזה על המוצר בין אוגוסט לספטמבר - מתחזקות ■ מהן השמועות החמות ביותר לגבי המכשיר החדש?

במהלך לא אופייני, אפל שברה את המעגל הקבוע של השקת דור חדש לאייפון (חודש יוני) וכעת הכול פתוח. השמועות בדבר השקה, או לפחות הכרזה, בין אוגוסט לספטמבר מתחזקות. אז למה אפשר לצפות?

אין כמו שמועות בדבר מוצריה של אפל. משום מה, אלו מתפשטות כמו אש בשדה קוצים בכל קצוות הרשת ויוצרות באזז שמגיע לשיאו ביום ההכרזה. בתחום הזה אנחנו חיים ממכשיר למכשיר והפעם זה תורו של הדור החמישי של מכשיר האייפון.

השמועות אודות המכשיר החדש, שכאמור צפוי להיחשף לראשונה בין אוגוסט לספטמבר, החלו כבר ימים בודדים לאחר שהדור הנוכחי (אייפון 4) הגיע למדפים. להלן כמה מהשמועות החמות והיותר הגיוניות שנראה במכשיר החדש:

עיצוב חדש: למעשה, נושא העיצוב של האייפון הבא טומן בחובו כמה וכמה שמועות. מצד אחד ישנה הערכה שאפל תהיה כמעט מחויבת להציג דור חדש עם מסך גדול יותר, ולו רק בשביל ליישר קו עם המתחרים. שדרוג המסך יבטיח, כמעט בוודאות, עיצוב מחודש לחלוטין למכשיר. מצד שני, ישנן שמועות שהדור החמישי לא יזכה לשדרוג קיצוני ואנחנו אולי צפויים למכשיר שייקרא iPhone 4S (כמו ה-3Gs שהיה שדרוג מינורי ל-3G בזמנו) מאשר ל-iPhone 5. המשמעות היא עיצוב דומה מאוד לאייפון 4 ושינויים רק בחומרה הפנימית של המכשיר.

■ מצלמות חדשות: מהיום הראשון של האייפון, עד לעצם הדגם הנוכחי, אפל לא ציידה את המכשירים שלה בשיא הטכנולוגיה כשזה הסתכם באיכות המצלמה. אין כמעט ספק בשמועה שהמכשיר החדש יגיע עם חיישן של 8 מגה פיקסלים למצלמה האחורית (הדיבור הוא על חיישן של סוני) שגם יעניק צילום וידיאו ב-1080p וחיישן גבוה יותר עבור המצלמה הקדמית. בנוסף, שמועה שהתפרסמה בשבועיים האחרונים כללה תמונות של כיסוי מגן עבור הדור הבא שכולל בתוכו חור עבור מנורת פלאש נוספת.

גרסה נוספת של זיכרון אחסון: עד עתה האייפון הגיע מצויד בשבב זיכרון של 16 ו-32 גיגה בלבד (האייפון הראשון הגיע עם 8 גיגה). בחודש מרץ האחרון התפרסם סרטון וידיאו המציג אב-טיפוס של אייפון 4 עם שבב זיכרון של 64 גיגה, ושמועה נוספת שגורסת כי כבר תקופה ארוכה ישנו מכשיר כזה שנמצא בבדיקה.

■ מהיר יותר: בנושא הזה אין שום מחלוקת - הדור הבא, בהכרח, יגיע עם מעבד חזק יותר והוא צפוי להיות אותו מעבד (A5) שכרגע מניע את מחשב הלוח של אפל, האייפד 2.

■ תוספות למערכת ההפעלה: אפל הציגה ממש לא מזמן את מערכת ההפעלה החדשה, ios5, שכוללת בין היתר כ-200 פיצ'רים חדשים. השמועות אומרות שלאפל יש עוד כמה קלפים בשרוול, הנוגעים למערכת ההפעלה החדשה, שיהיה ניתן לגלות אותם רק כאשר הדור הבא ייחשף. בין היתר, השמועות נוגעות ליכולות של ניהול שיחות ווידיאו על גבי הרשת הסלולרית, ולא רק באמצעות על גבי רשת Wi-Fi (באמצעות Face Time) ואולי גם משאת נפשם של משתמשי האייפון: ווידג'טים במסכי הבית (יישומונים).