ככה מפטרים? "שלחו בריונים לוודא שאפנה את החדר מהר"

כך טוען חיים שוסטר, מנכ"ל חברה-בת של אי.די.בי תיירות, בבקשה לצו מניעה נגד פיטוריו

לא כולם מקבלים בברכה את ההתייעלות והפיטורים בקבוצת אי.די.בי תיירות. חיים שוסטר, מנכ"ל חברת לורד טיילור השייכת לקבוצה, הגיש לבית הדין בקשה לצו מניעה נגד פיטוריו באמצעות עורכי הדין סיגל פעיל וזוהר גיפס ממשרד אריאל שמר. לדברי שוסטר, דמות מוכרת בענף התיירות, הפיטורים נעשו בצורה משפילה.

שוסטר, דמות מוכרת ומוערכת בעולם התיירות, הגיע ביום ראשון שעבר בבוקר לחדרו במשרדי החברה וגילה כי המנעול בדלתו הוחלף. מאותו רגע, לטענתו, הוא עבר מסכת של השפלות ומעשים בריוניים ובלתי חוקיים.

שוסטר טוען כי רון שחף, מנכ"ל החטיבה הסיטונאית של אי.די.בי תיירות, שאליה משתייכת לורד טיילור, זימן אותו לפגישה במשרדו, השוכן קומה אחת מעל משרדו של שוסטר. לפני הכניסה לשחף עוד הספיק שוסטר לדבר בטלפון עם אשתו. כשיצא מהחדר כעבור מספר דקות, קו הטלפון הנייד שלו כבר היה מנותק, כמו גם הקשר עם כתובת האימייל המשרתת אותו זה שנים.

כשיצא שוסטר ממשרדו של שחף חיכו לו לדבריו שני בריונים, שליוו אותו למשרדו והודיעו לו כי משימתם לוודא שהוא יוצא מהחדר בתוך 10 דקות. שוסטר עזב את החדר עם השניים, שליוו אותו עד ליציאה מהבניין, שם היו זרוקים כיסאות התינוק שהיו ברכבו ושקית זבל שחורה עם צעצועים, בגדי תינוק ושלל חפצים, לטענתו, שכנראה היו ברכבו שנפרץ ונלקח ממנו ללא ידיעתו, כנטען בבקשה.

כמו כן נטען כי באותו יום, כאשר ביקשו עובדי החברה להביע את מחאתם על ההתנהלות כלפיו, הכפיש שחף את שוסטר באוזני כולם ואמר כי שוסטר הזיק לחברה, ואף מסר להם פרטים אישיים על משכורתו ותנאי עבודתו.

עורכת הדין פעיל כתבה בבקשה כי החמור הוא שהמעשים הללו בוצעו כאשר אין כל חשש או חשד למעשה נורא שביצע שוסטר. גם החברה עצמה לא מזכירה דבר נגדו, אפילו לא שקרי, שיכול להצדיק ולו חלק קטן מהצעדים נגדו.

הרקע לפיטורים הוא מימוש הסכם בין שוסטר לחברה, שלפיו הוא רשאי להתפטר בדין פיטורים במועד מסוים, ולהמשיך לעבוד בחברה עד לסיום החוזה עמו בעוד כמה חודשים.

לטענת שוסטר, שחף זעם על כך שהוא לא הסכים להסתיר את דבר עזיבתו מהעובדים וממנכ"ל אי.די.בי תיירות דוד קמיניץ עד למועד מסוים, מתוך חשש כי הדבר ייוודע שלא מפיו.

שוסטר יפגוש השבוע את בכירי החברה כדי לדון בעניין בניסיון להגיע להסכמות לפני הדיון בצו המניעה הזמני שביקש, המורה להחזיר את המצב לקדמותו.

מאי.די.בי תיירות נמסר כי החברה אינה מנהלת את יחסיה עם העובדים מעל דפי העיתונות.