חשד: ראש מועצת תל-מונד נבחר באמצעים לא חוקיים

‎‎שלמה רצבי נחקר בחשד לעבירות על טוהר המידות ■ כן עוכבו לחקירה הדובר ומזכיר המועצה‏

ראש מועצת תל-מונד, שלמה רצבי, עוכב אתמול (ב') על-ידי המשטרה ונחקר באזהרה בזרוע המקרקעין של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (לה"ב 433), בחשד כי ביצע עבירות על טוהר המידות במסגרת תפקידו הציבורי.

ל"גלובס" נודע כי החשדות לשחיתות נגד רצבי קשורים באופן ניהול מערכת הבחירות למועצות המקומיות ב-2008, וכי בין היתר נחקר חשד כי בחירתו של רצבי לראשות המועצה בפעם החמישית הושגה באמצעים בלתי כשרים.

בסיום חקירתו שוחרר רצבי לביתו בתנאים מגבילים, לרבות מעצר-בית והרחקה מהמועצה.

נוסף על רצבי עוכבו לחקירה בכירים רבים נוספים במועצת תל-מונד, וביניהם דוברת המועצה, רונית נחום; ומזכיר המועצה, דדי דהן. יצוין כי מספר לפני שבועות מספר פשטה המשטרה על משרדי המועצה ולקחה מוצגים ומסמכים שונים.

‎‎הפרשה הקודמת: מימון במירמה

‏תל-מונד היא ‏מועצה מקומית‏ ב‏מחוז המרכז‏ ב‏ישראל‏. היא גובלת במזרח במושב ‏כפר הס‏, בדרום במושב ‏חרות‏, במערב ב‏כביש 4‏‏ ובצפון ב‏עין-ורד‏. היישוב מהווה מרכז אזורי ליישובים חקלאיים סמוכים. רצבי מכהן כראש מועצת תל-מונד מזה 23 שנה, ובשנים האחרונות מנהלת נגדו קבוצת תושבים מהיישוב בראשות רוני גולן, שהתאגדה לעמותה בשם "העמותה לקידום והבראת תל-מונד", מאבק בטענה לאי-סדרים בניהול המועצה.

‏החקירה הקודמת נגד רצבי החלה ב-2006, בעקבות ממצאים חמורים שעלו בבדיקת משרד מבקר המדינה לגבי הקמת מבנים בקריית החינוך במועצת תל-מונד. לפי החשד, רצבי ואחרים הטעו לכאורה באופן שיטתי את משרד החינוך כאשר העבירו לו מצגים, דיווחים ומסמכים כוזבים, כדי לקבל מימון שלא היו זכאים לו.

המימון נדרש עבור שני בניניים בקריית החינוך שבתחום המועצה, שבגינם הועברו דיווחים כוזבים. כתוצאה מההטעיה, סבורים במשטרה, העניק משרד החינוך למועצה תקציב עודף בסך כולל של כ-10 מיליון שקל עבור מבנים שלא נבנו ועבור מבנים לא מתוקצבים.

‏באוקטובר 2007 העבירה היחידה הארצית לחקירות הונאה של המשטרה (יאח"ה) לפרקליטות מחוז מרכז את חוות-דעתה כי ישנה תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין של רצבי בגין עבירות של קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן מירמה והפרת אמונים, בגין הכספים שהוציא במירמה לכאורה ממשרד החינוך. ואולם, עד היום לא קיבלה הפרקליטות החלטה אם להעמיד לדין את רצבי בפרשה או לסגור את התיק נגדו. ‏‎‎‏