2 מתוך 3 משתמשים: טוויטר משפיע על החלטות הקנייה שלנו

יחד עם זאת, החברות הישראליות עדיין לא משכילות לאמץ את הפלטורמה המצייצת, ולראיה - אף אחת מחברות החלב לא השתמשה במדיום של טוויטר במהלך משבר הקוטג'

ענף הרכישות באינטרנט הוא טרנד שנמצא בצמיחה מתמדת בעולם, כשיותר ויותר צרכנים מחפשים אחר אינפורמציה רלוונטית לרכישה ברשת, מתייעצים עם חברים לגבי מוצר מסוים ואף עוקבים באופן אקטיבי אחר הפעילות של המותגים באתרי המדיה החברתית.

מחקר חדש של חברת המחקר והמדידה Compete מגלה כי אחד מתוך 3 גולשים הרוכשים באינטרנט עוקבים אחר 5 מותגים או יותר בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, כש-60% מהם עושים זאת במטרה להישאר מעודכנים בהטבות או השקת מוצרים חדשים של המותג. בקרב גולשי טוויטר, 66% (שניים מתוך שלושה) מהם הצהירו כי "ציוצים" של מותגים בטוויטר השפיעו על החלטות הרכישה שלהם בפועל.

המחקר, שסקר יותר מ-3,000 גולשים המבצעים רכישות באינטרנט, בדק גם את ההשפעה שיש לעמודי מותג בפייסבוק על תהליך הרכישה. הממצאים שעלו היו דומים - 55.8% מהגולשים הצהירו כי לעמודי מותג בפייסבוק יש השפעה על תהליך קבלת ההחלטות שלהם ברכישת מוצר של המותג.

יתרה מכך, 56.2% מהגולשים שעשו "לייק" לעמוד מותג או חברה הצהירו כי הם נכנסים לעמוד המותג באופן אקטיבי (ולא רק קוראים את הסטטוסים של המותג בזרם ההודעות הכללי), במטרה להתעדכן בהטבות ומבצעים. 29% הצהירו כי הם עושים זאת בשביל לקבל אינפורמציה על בית העסק או החברה שעומדים מאחורי העמוד.

השוק הישראלי שונה, בינתיים

ומה בישראל? טוויטר נחשבת לזירה משנית בלבד עבור מרבית המותגים, שעדיין מגששים אחר דרכם השיווקית בפייסבוק ומתקשים להבין מהו ה-ROI (החזר על השקעה) במדיה החברתית. כך, כשקהילת פייסבוק בישראל מונה יותר מ-3 מיליון איש, ואילו טוויטר מושך אליו "רק" מאות אלפי גולשים - החברות הישראליות מפנות את עיקר המאמצים שלהן, אם בכלל, לרשת החברתית.

בצל סערת מחירי המזון וחרם הקוטג', מעניין לראות את הפעילות של 3 המחלבות הגדולות בטוויטר, בהשוואה לפעילותן בפייסבוק. בעוד שתנובה וטרה אינן מתחזקות חשבון פעיל בטוויטר, קבוצת שטראוס מנהלת חשבון פעיל, רק באנגלית, שאינו כולל אזכור כלשהו למשבר האחרון. התנהגות שיווקית זו מרמזת על כך ששטראוס אמנם מזהה את הכוח הצרכני שבפלטפורמה, אולם סבורה כי אין לכך ביטוי בשוק הישראלי.

את פייסבוק, בכל אופן, אימצו 3 המחלבות, כשכל אחת מהן מתחזקת עמוד מותג עם מספר אוהדים הנע בין 10,000-30,000 גולשים. אולם, למעט שטראוס, שניכר היה בתחילת המשבר שהיא משקיעה מאמצים כנים לענות לצרכנים מתוסכלים שהגיבו בעמוד, בטרה ובתנובה בחרו בימים הראשונים להתעלם לחלוטין מהגולשים.

למרות שכיום - שבועיים אחרי פרוץ המשבר - 3 המחלבות כבר הספיקו להפנים כי לא ניתן להתעלם מהשיח שמתנהל בקיר שלהם בעמוד המותג, משבר הקוטג' הוכיח, שוב, כי הפלטפורמות החברתיות השונות עדיין נתפסות בעיניי מרבית המפרסמים בישראל כחידה לא מפוצחת.

אבל חשוב לזכור - הצרכן הישראלי אינו שונה באופן מהותי מצרכנים אחרים בעולם, ולכן אין כל סיבה אמיתית להזנחה השיווקית המתמשכת של הפלטפורמות הללו בישראל.

טוויטר משפיע על הקניות של 66 אחוז מהמשתמשים בו
 טוויטר משפיע על הקניות של 66 אחוז מהמשתמשים בו