נבדק חשש לתוכן שיווקי סמוי של שילב בתוכנית "רמזור"

אם תקבע הרשות השנייה כי הייתה הפרה, הסנקציה עלולה לעלות לזכיינית ערוץ 2 קשת מאות אלפי שקלים ■ קשת: מדובר בהחלטה הפקתית קריאטיבית ללא קשר לחשיפה פרסומית

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד זכיינית ערוץ 2 קשת ביחס לתוכן שיווקי שהופיע לכאורה בתוכנית "רמזור" ששודרה בפריים-טיים. מדובר בתוכן שיווקי סמוי לרשת מוצרי ואביזרי התינוקות שילב, שהוצג באופן גלוי.

לטענת הרשות השנייה, במהלך התוכנית "היו אזכורים, צילומים ושילוב אלמנטים מסחריים, המהווים הפרה לכאורה ועומדים בניגוד לכללי האתיקה בפרסומות".

באם יוחלט לבסוף כי קשת הפרה את הכללים, היא צפויה "לשלם" בזמן פרסומות המקביל לזמן השידור שבו הופיע התוכן השיווקי - מה שעלול לעלות לקשת מאות אלפי שקלים.

לדברי יו"ר ועדת מחקר ורב-תרבותיות ברשות השנייה, עליזה לביא, שהתלוננה בפני מנכ"ל הרשות מנשה סמירה, על ההפרה, "הפרסום הסמוי הולך ונהיה יותר ויותר בוטה. במקרה של 'רמזור' לא מדובר בפרסום סמוי אלא בפרסום גלוי לגמרי".

במהלך הפרק השלישי של העונה הנוכחית של "רמזור" מבקשת זוגתו של "אמיר" (אדיר מילר) כי השניים יקפצו לחנות של שילב. בהמשך הפרק נראים השניים מסתובבים בחנות במשך דקות ארוכות כאשר הם בוחנים וקונים מוצרים רבים של הרשת.

הפרק המדובר רשם רייטינג שיא בכל עונות הסדרה של 30.8%.

לדברי לביא, "מדובר בתוכנית ראויה, מוצלחת ועתירת ריטיינג, ויש לי רק מילים טובות לומר עליה, אבל לא יכול להיות שהיא תנצל את מעמדה כדי להחדיר פרסומות באופן לא חוקי".

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בהחלטה הפקתית קריאטיבית שנעשתה בהתאם לתסריט שנכתב מראש, ואין לה כל קשר לחשיפה פרסומית. הפרק עסק באופן פארודי בלחצים הסביבתיים שבהם עומד זוג נשוי בבואו להיערך לקראת הלידה, ועל כן הבחירה לצלם ברשת המזוהה עם מוצרי תינוקות הייתה אך טבעית".