בלחץ הקבלנים: 2,000 עובדים פלסטינים סופקו לענף הבנייה

זאת בעקבות החלטת ממשלה מפברואר השנה לאספקת 4,000 עובדים פלסטינים נוספים לענף, כחלק מהמאמצים להגביר בניית דירות חדשות ולסיים ולמסור פרויקטים בביצוע

בעקבות לחץ שהפעילה התאחדות הקבלנים ו-5 חודשים לאחר החלטת הממשלה - משרד ההגירה הממונה על אספקת העובדים הפלסטינים לענף הבנייה אישר השבוע את העסקתם של 2,000 עובדים פלסטינים לענף הבנייה.

כך עולה ממכתב שנשלח למנכ"ל התאחדות הקבלנים מוטי כידור וזאת לאחר שהקבלנים הפעילו לחצים לקצר את הבירוקרטיה הכרוכה באספקת העובדים. 2,000 עובדים נוספים יסופקו לענף על פי התכנון בתחילת חודש יולי לאחר השלמת הליכים פרוצדורליים על ידי הקבלנים.

העובדים סופקו בעקבות החלטת ממשלה מפברואר השנה לאספקת 4,000 עובדים פלסטינים נוספים לענף ( כיום מועסקים 16 אלף עובדים פלסטינים ) כחלק מהמאמצים להגביר את הבנייה של דירות חדשות ולסיים ולמסור פרויקטים שנמצאים בביצוע אולם למרות שחלפו חמישה חודשים מיום אישור ההחלטה חלוקת העובדים היתה כרוכה בבירוקרטיה ובזמן ממושך.

מנכ"ל התאחדות הקבלנים, מוטי כידור ציין היום כי מצוקת העובדים בענף קשה. קבלנים שזכו במכרזים של משרד השיכון לבניית דירות חדשות מעכבים את תחילת הפרויקטים בגלל מחסור חמור בעובדים. אנו פועלים מול משרדי הממשלה והגופים האחראיים לקצר את הבירוקרטיה ולספק את העובדים באופן מהיר ומקווים שגם 2,000 העובדים הנוספים יסופקו לענף במהרה ובהתאם לסיכומים.

כידור התייחס גם להסכם שחתמה התאחדות הקבלנים עם משרדי האוצר התמ"ת והפנים לגבי אספקת עובדים זרים לענף. כידור ציין כי גם כאן הצלחת המהלך טמונה באישור ההסכם על ידי הממשלה ובטיפול יעיל של משרד ההגירה באספקת העובדים מקצועיים באופן מהיר לענף.

התאחדות הקבלנים דרשה תוספת של 20 אלף עובדים זרים אולם בעקבות המו"מ אושרה מכסה של 8,000 עובדים בממוצע לשלוש שנים ( כיום מועסקים בענף כ- 5000 עובדים זרים כך שמדובר בתוספת של 3000 עובדים בלבד ) "אמנם מדובר במספר לא גדול של עובדים , אולם כל עובד נוסף לענף מסייע בהגברת קצב הבנייה כחלק מהפתרון למצוקת הדיור בישראל " ציין כידור