ברקליס קפיטל בסקירה שורית על כיל: "תזנק ב-30%"

ג'וזף וולף מברקליס מאמין שכיל תשווה מחירי הדשנים בראי עסקת האשלג של BPC לסיניים ■ "טווח המחירים של כיל ינוע בין 440 ל-450 ד' לטון" ■ מצמיד למניה מחיר יעד של 68 ש'

חברת כימיקלים לישראל (כיל ), בניהולו של עקיבא מוזס ובשליטת החברה לישראל של משפחת עופר, זוכה היום (ד') להמלצה חמה מברקליס קפיטל. בבית ההשקעות מצמידים למניה מחיר יעד של 68 שקלים, פרמיה של 28% על מחיר המניה הנוכחי ביום המסחר בת"א.

האנליסט ג'וזף וולף מברקליס קפיטל מתייחס לאישור העסקה הרשמי של תאגיד האשלג הרוסי BPC עם קונים סיניים: "אישור העסקה המדוברת מעלה את ביטחוננו כי טווח המחירים של כיל ינוע בין 440 ל-450 דולר לטון בשנת 2011", כותב וולף, שמאמין כי למעשה כיל תשווה את מחיר האשלג שהציב תאגיד הדשנים הרוסי לסינים בעקבות העסקה.

נזכיר כי השבוע דווח כי תאגיד האשלג הרוסי BPC וקונים סיניים קרובים לסגור חוזה למכירת כ-500 אלף טון אשלג במחיר של 470 דולר לטון. הדבר מהווה בשורה חיובית לכיל: מדובר במחיר הגבוה בעשרות דולרים לטון על מחיר הספוט, בו החלו לדון ההודים עם היצרניות הגדולות. הודו, נציין, עקפה את סין והיא נחשבת כיום ליבואנית האשלג הגדולה בעולם.