מכירת נתח באבגול תניב לפטרוכימיים רווח של 85 מ' ש'

לאומי פרטנרס רוכשת ב-110 מ' ש' מפטרוכימיים ואחרים כ-11.26% מהון המניות של אבגול וכן אופציות לרכישת 25.3 מ' מניות המהוות כ-8.32% מאבגול

לאומי פרטנרס, זרוע הבנקאות להשקעות של קבוצת לאומי, חתמה על הסכם עם חברת פטרוכימיים , משפחת גולדווסר ומשקיעים נוספים לרכישה של כ-34.2 מיליון מניות רגילות של חברת אבגול , המהוות כ-11.26% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה (בדילול מלא) וכן אופציות לרכישת 25.3 מיליון מניות רגילות של החברה, המהוות נכון למועד זה כ-8.32% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה (בדילול מלא) בתמורה לסך של כ-110 מיליון שקל. העסקה הושלמה ביום החתימה. האופציות ניתנות למימוש במשך תקופה של 3 שנים ממועד חתימת ההסכם תמורת מחיר מימוש של 3.25 שקל למניה בניכוי דיבידנד. במסגרת תיקון הסכם השליטה, לפטרוכימיים זכות להגדיל את חלקה באבגול לכ-42%.

פטרוכימיים צפויה לרשום רווח של כ-85 מיליון שקל. כתוצאה מהעסקאות למכירת מניות אבגול ללאומי פרטנרס, רכישת מניות פלג ותיקון הסכם בעלי המניות ובמסגרתו הענקת זכות רכישת כ-21% מאבגול, במחיר המימוש האטרקטיבי.

פטרוכימיים הודיעה למנכ"ל הקודם, לניר פלג על מימוש זכותה לרכוש ממנו 1.9% ממניות אבגול, במחיר של 0.519 דולר למניה ובסה"כ תמורת כ- 2.9 מיליון דולר. בעקבות השלמת העסקה עם לאומי והשלמת רכישת המניות מניר פלג, תחזיק פטרוכימיים כ-23.74% מהון מניות אבגול. בנוסף, תוקן הסכם בעלי המניות באבגול, במסגרתו הוענקה לפטרוכימיים השקעות, בנוסף על זכות הפנטום הקיימת, זכות לרכישת כ-62 מיליון מניות, המהוות כ-20.83% מהון המניות של אבגול (שהינן כל מניות הפנטום). זכות הרכישה הינה במחיר הפנטום, העומד נכון להיום על כ-0.519 דולר למניה והינו מתואם דיבידנד. במהלך 36 החודשים הקרובים לפטרוכימיים תהיה בלעדיות בהפעלת מנגנון הפנטום, אשר במהלכן בעלי המניות האחרים לא יהיו זכאים להפעיל.

אבגול עוסקת בייצור בד לא ארוג לתעשיית החיתולים וההיגיינה, לחברה פריסה גיאוגרפית רחבה ומפעלי ייצור בישראל, ארה"ב, סין ורוסיה. אבגול מנוהלת על-ידי שלמה לירן, שהחליף בתפקיד את ניר פלג לפני כשנה וחצי. עם עזיבתו את החברה נותרו בידי פלג 3.57% מהון המניות של אבגול. לפני כשנה הוא מכר כמחצית מהחזקותיו בחברה לפטרוכימיים ולמשפחת גולדווסר, ונותר עם החזקה של 1.89%.

ירון בלוך, מנכ"ל לאומי פרטנרס: "אנו שמחים על ההזדמנות להשקיע בחברה מובילה ואיכותית כאבגול. מדובר בחברה אשר הוכיחה את עוצמתה בשנים האחרונות ואשר הציגה ביצועים מצוינים. אנו מאמינים שההערכות הגלובלית שלה מציבה אותה בעמדת זינוק מצוינת לניצול הצמיחה הצפויה בשווקי היעד שלה בשנים הבאות. אנו בטוחים שהנהלת החברה המצוינת בראשותו של המנכ"ל שלמה לירן, יחד עם בעלי השליטה בהובלת פטרוכימיים ושוקי גולדוסר, תמשיך להצעיד את החברה קדימה".

ערן שורץ, מנכ"ל פטרוכימיים: "מדובר בעסקה מצוינת לכל הצדדים. הצטרפות בנק לאומי שהינו בנק מרכזי ובעל מוניטין, כשותף אסטרטגי, מחזקת את אבגול. כתוצאה מהשלמת העסקה תקבל פטרוכימיים תזרים מזומנים מיידי של כ-48 מיליון שקל, אשר ישמש בחלקו לרכישת מניות אבגול מידי ניר פלג תוך מימוש ההטבה הגלומה בזכות הפנטום של החברה. הזכות שהוענקה לנו לרכישת כ-21% מהון המניות של אבגול, הינה זכות משמעותית שיכולה לאפשר לפטרוכימיים להגדיל בעתיד את שיעור אחזקתה בהון המניות של אבגול לכ-42%."

הובילו את העסקה מטעם לאומי פרטנרס עו"ד מיכל רבינוביץ', סמנכ"ל בכיר והיועצת המשפטית של לאומי פרטנרס, סער אבנרי, מנהל ההשקעות הראשי של החברה ודני אוריין, מנהל השקעות בכיר בחברה. ליוו משפטית את העסקה מטעם לאומי פרטנרס עורכי הדין יהודית גלאור ואלי וידר ממשרד קנטור, אלחנני, טל ושות'. את פטרוכימיים, משפחת גולדוסר ויתר המוכרים בעסקה יצגו עו"ד ד"ר טל רוטמן ועו"ד זאבי כהן ממשרד רן רוטמן ושות'.