מייסד פאנדטק: "זה לא אקזיט, אלא התחלה של חברת ענק"

ראובן בן מנחם על המיזוג עם S1: "הרגשנו שיהיה נכון לקחת את שתי החברות, ולבנות משהו יותר חזק. אני צופה רק גידול בעובדים, לא קיטון"

"חיפשנו שותפות אסטרטגית, ולא למכור את החברה. היו"ר אבי פישר ואני אוהבים את החברה, ורוצים לקדם אותה". כך אומר מייסד ומנכ"ל פאנדטק , ראובן בן-מנחם, בראיון בלעדי ל"גלובס" על עסקת המיזוג עם S1, שעליה דווח השבוע.

פאנדטק, שמספקת פתרונות סליקה ועיבוד תשלומים אוטומטיים לגופים פיננסיים, תתמזג עם החברה האמריקנית בעסקה שמשקפת לפאנדטק שווי של כ-310 מיליון דולר. זאת לא הייתה ההיכרות הראשונה בין החברות הפעילות בתחום דומה. ב-2003 היה ניסיון מצד S1 לרכוש את פאנדטק, וב-2006 הייתה זו פאנדטק שניסתה לרכוש את S1, אך בשני המקרים התוכניות לא התממשו. הפעם, לאחר חודש של מו"מ, נחתמה העסקה - שנחשפה לראשונה ב"גלובס".

"ההרגשה טובה מאוד", אומר בן-מנחם. "הפעם דברים הבשילו, והתאים לשתי החברות לבצע את המיזוג. הבנו שהיום יש צורך של הלקוח לעבוד עם ספקים גדולים בעלי מוצרים משלימים. הרגשנו שיהיה נכון לקחת את שתי החברות, ולבנות משהו יותר חזק עם קשת מוצרים שמכסה את כל תחום ה-Transaction Banking".

במהלך המו"מ היו עוד גופים שהתעניינו בפאנדטק, בהם, לפי הערכות, חברות גדולות כמו אורקל. "חיפשנו עסקה שתשאיר אותנו בעסקים. נכון שפנו אלינו גורמים אחרים, אבל זה לא היה הפוקוס שלנו. אנחנו לא רואים בזה אקזיט, אלא התחלה של בניית חברת ענק".

החברה הממוזגת, שתיקרא פאנדטק, צפויה להמשיך להתרחב. "אנחנו לא מתכוונים לשבת על הכיסא. נסתכל על רכישות נוספות וגם על ביצוע Buy Back (רכישה עצמית של מניות, ש' ח' ו'), כדי להביא ערך למשקיעים".

"לא מתכוון לפרוש"

כלל תעשיות (כת"ש) מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, היא בעלת השליטה בפאנדטק (58.6%), ותהיה בעלת המניות הגדולה בחברה הממוזגת. אבי פישר, יו"ר פאנדטק, מגיע מכת"ש. "כבר בתחילת השנה אבי ואני דיברנו על צורך בשינוי אסטרטגי, שיוביל לקפיצת מדרגה בגודל החברה. חיפשנו עסקאות יותר גדולות, ושנינו ידענו שזה מה שצריך לעשות", מספר בן-מנחם.

עם השלמת העסקה פישר יפנה את מקומו כיו"ר. בן-מנחם ימונה ליו"ר פעיל של החברה, ויוהאן דראייר, מנכ"ל S1, יהיה המנכ"ל של החברה הממוזגת.

- אחרי 18 שנה כמנכ"ל, לא יהיה לך מוזר לעזוב את התפקיד?

"אמשיך להתעסק בפעילות היומיומית, אז אני לא רואה הבדל גדול. שאלו אותי אם אני פורש. אני לא מתכוון לפרוש, אלא לבנות פה משהו גדול".

- איך תהיה חלוקת העבודה בינך ובין דראייר? אין חשש מחיכוכים ביניכם?

"אני אנהל את הפעילות הבינלאומית, למעט צפון ודרום אמריקה. דראייר הוא בחור שאני מכיר יותר מ-6 שנים. אני חושב שהוא מאוד ממוקד בעשייה ופחות בעצמו, וגם אני משתדל להיות כזה. לכן אני חושב שנעבוד מצוין ביחד. המנהלים בשתי החברות מכירים אחד את השני מהפעילות כחברות משלימות ומתחרות, ותמיד הייתה הערכה רבה של חברה אחת לשנייה".

למרות שהשווי של S1 גדול יותר, פאנדטק רווחית יותר, אך בן-מנחם לא מודאג מהצפוי. "הייתה ל-S1 ירידה ברווחיות בשנה שעברה, אבל ביחד נגיע לרמת רווחיות טובה, שנובעת מסינרגיה".

- סינרגיה שכוללת גם פיטורי עובדים?

"זה ממש לא הכיוון. יש שני סוגי סינרגיה בעסקה. במכירות נציע סל מוצרים משותף, ולכל חברה נפתחים שווקים חדשים. בהוצאות יש סינרגיה שנובעת מכך ששתי החברות הן ציבוריות. לא צריך שני דירקטוריונים, ונחסוך בעלויות של ביטוחים ושל Data Center. מבחינת עובדים אני צופה רק גידול, לא קיטון. יש פוטנציאל גדול לחברה המשותפת, ואני מעריך שהיא תגדל בקצב מהיר".

בן-מנחם כינס את עובדי החברה בישראל כדי לדבר איתם על המיזוג. "התגובות בסך-הכול חיוביות. החברה תגדל בישראל, כי תועבר לכאן יותר פעילות פיתוח", הוא אומר.