S&P: "במצב של חדלות פירעון נוריד את דירוג ארה"ב ל-D"

בכיר ב-S&P: "לא תהיה לארה"ב תקופת חסד" ■ פחדים מפני חדלות פרעון מורגשים בשווקים כבר זמן רב על רקע המחלוקות בין הרפובלינים לדמוקרטים לגבי תקרת החוב

אם ארה"ב תיכנס למצב של חדלות פרעון, אפילו זמני או טכני, היא תאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA) מסוכנות הדירוג Standard & Poor שתוריד אותו ל-D. כך אמר הערב (ד') ג'ון צ'מברס, יו"ר ועדת הדירוג ב-S&P, לרויטרס.

צ'מברס הוסיף כי אם דירוג ארה"ב ירד ל-D, אג"ח נוספות יושפעו מהורדת הדירוג אך לא באופן כה חד. "אם הממשלה תפספס תשלום זה יהיה מיד אחרי ה-4 באוגוסט, לא תהיה להם תקופת חסד". נזכיר כי ב-4 באוגוסט הממשלה צריכה לשלם על אג"ח קצר מועד סכום של 30 מיליארד דולר.

פחדים מפני חדלות פרעון זמנית של ארה"ב מורגשת בשווקים כבר זמן רב. זאת, על רקע המחלוקות בין הרפובליקנים לדמוקרטים באשר להרחבת תקרת החוב האמריקני מעבר ל-14.3 טריליון דולר. בשוק מצפים כי גם ארה"ב תיכנס לחדלות פרעון לזמן קצר, הדבר יקפיץ את הריבית שהיא תאלץ לשלם על האג"ח.

לאור חוסר ההסכמה בין הרפובליקנים לדמוקרטים לגבי הקיצוצים ותקרת החוב האמריקני, הועלו לאחרונה רעיונות נוספים הכוללים סידור תשלומי האג"ח של האוצר לפי סדר עדיפויות, שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר הזהיר היום מפני תוכנית שכזאת ואמר כי "מהלך שכזה לא ימנע את התרחקות המשקיעים".