הוחלט: הרופאים לא יגבילו את מספר תורנויות המתמחים

זאת בעקבות בקשתה של נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, נילי ארד, בדיון שהתקיים הערב ■ לאור הסכמת הרופאים, ארד לא הוציאה צווי מניעה נגד עיצומי הרופאים כפי שדרשה המדינה

הרופאים לא יחריפו את השיבושים בשבוע הבא באמצעות הגבלת מספר התורנויות של מתמחים, כפי שאיימו לעשות. זאת בעקבות בקשתה של נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, בדיון שהתקיים הערב (ה'). לאור הסכמת הרופאים, ארד לא הוציאה צווי מניעה כפי שדרשה המדינה.

ההסתדרות הרפואית הסכימה אף להחזיר את מרפאות החוץ לעבודה מלאה, אחרי השבתות חוזרות בשבועות האחרונים. הצדדים הסכימו לנהל משא-ומתן אינטנסיבי מתוך רצון טוב להגיע להסכם.

כפי שהערכנו ב"גלובס", בית הדין הארצי צפוי לנקוט בגישה סלחנית פחות לעיצומי הרופאים, ונראה כי גם בהסתדרות הרפואית מבינים זאת.

בשבוע הבא היו צפויים הרופאים לעבוד "על-פי הספר": ההסתדרות הרפואית הייתה אמורה להורות למתמחים לבצע לא יותר מ-6 תורנויות בחודש, ואילו רופאים מומחים שממילא לא מחויבים כיום בתורנות לא יבצעו תורנויות בכלל.

כפי שפירסמנו השבוע, "עבודה לפי הספר" פירושה שהרופאים יצטרכו לכאורה לעבוד גם בימי שישי, כפי שמחייבים ההסכמים הקיבוציים, אולם בהסתדרות הרפואית הבהירו ל"גלובס" כי אין להם כוונה לעשות זאת.

היום בצהריים הגישה המדינה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה כנגד פסיקת בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, שאיפשרה לרופאים להחריף בשבוע הבא את המאבק ונמנע מהוצאת צווי מניעה.

כאמור, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, נילי ארד, הורתה שלא יתבצעו השיבושים באמצעות הגבלת מספר התורנויות של המתמחים.