אופטימיות בארה"ב: מדד מנהלי הרכש זינק ל- 55.3% ביוני

זאת לעומת צפי להאטה בפעילות היצרנית לחודש יוני, ולקריאה של 52% ■ בחודש מאי עמד המדד על 53.5 לאחר שהפעילות היצרנית התכווצה בשל מחסור בחלקים ומרכיבים המיובאים מיפן ■ העלייה המפתיעה מרגיעה את חששות המשקיעים מפני תחתית כפולה

אופטימיות מגזרת הפעילות היצרנית של ארה"ב: מדד מנהלי הרכש לחודש יוני המתפרסם היום (ו') הפתיע לטובה ועלה לרמה של 55.3% לעומת צפי להאטה בפעילות היצרנית לחודש יוני, ולקריאה של 52%, כך על פי קונצנזוס הכלכלנים של "בלומברג".

בחודש מאי עמד המדד על 53.5% לאחר שהפעילות היצרנית התכווצה בשל מחסור בחלקים ומרכיבים המיובאים מיפן, מה שהוביל לצמצום בתפוקה של המפעלים.

העלייה המפתיעה במדד מנהלי הרכש מרגיעה את חששות המשקיעים מפני תחתית כפולה. הירידה החדה שנרשמה בחודש מאי, לרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2009, תחזקה את החשש שמא פני הכלכלה האמריקנית לכיוון תחתית כפולה.

לעומת זאת, פורסם נתון פחות מעודד של מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן המצביע על ירידה בחודש יוני לרמה של 71.5 נקודות, וזאת לעומת צפי לעלייה במדד לרמה של 72 נקודות, כך על פי סקר "בלומברג". בחודש הקודם רשם מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישגן קריאה של 71.8 נק'.

הירידה במדד מאותתת על ירידה בהוצאות משקי הבית ופגיעה בצריכה הפרטית, שהיא כידוע מנוע הצמיחה החשוב של הכלכלה האמריקנית.על רקע שוק התעסוקה החלש והירידה החדה במחירי הדירות נחלש כוח הקנייה של הציבור האמריקני.