השותפים ב"מירה" ו"שרה" חתמו על הסכם החכרת אסדה

אסדת הקידוחים תבצע שני קידוחי ההיתכנות בשטחי הרישיונות ■ ייתכן כי המחיר שסוכם בעסקת החכירה נמוך יותר ■ ל"גלובס" נודע כי מדובר ב-Homer Ferrington - אסדת קידוחים למים עמוקים שבבעלות חברת נובל קידוחים

השותפים ב"מירה" ו"שרה" בהובלת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי ומודיעין של צחי סולטן חתמו לפנות בוקר (ו') על הסכם להחכרת אסדת קידוחים שתבצע שני קידוחי ההיתכנות בשטחי הרישיונות. ל"גלובס" נודע כי מדובר ב-Homer Ferrington אסדת קידוחים למים עמוקים שבבעלות חברת נובל קידוחים מחברות הקידוחים הגדולות בעולם(להבדיל מנובל אנרג'י השותפה בקידוחי "תמר" ו"לווייתן").

האסדה הנמצאת כיום סמוך לחופי מרוקו צפויה להגיע למימי ישראל בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה (בין דצמבר לפברואר 2012) ולשהות כאן פרק זמן של כחצי שנה. במהלך תקופה זו צפויה האסדה לבצע שני קידוחי היתכנות של שני המבנים המרכזיים שבשטחי הרישיונות אחד ב"מירה" והשני ב"שרה". מדובר במבנים העשויים להכיל גז בכמות של 4 ו-1.1 טריליון רגל מעוקבת (TCF) על-פי העבודה של חברת NSAI שהוצגה אתמול במסיבת עיתונאים על-ידי מנכ"ל הכשרה אנרגיה אוהד מראני. יצויין, כי מדובר בנתוני ממוצעים (gross mean).

האסדה, דור רביעי, מסוגלת לקדוח לעומקי מים של עד 2,000 מטרים ולעומק כולל של כ-9,000 מטרים. עומק המים במבנים שב"שרה" ו"מירה" כ-1,500 מטרים והעומק הכולל כ-,5,000 מטרים. מחירה הרשמי של האסדה עומד על כחצי מיליון דולר, אך ייתכן כי המחיר שסוכם בעסקת החכירה נמוך יותר. נזכיר כי נמרודי אמר לאחרונה רמז לאחרונה כי עלותה הכוללת של האסדה לשותפים צפויה להגיע ל-160 מיליון דולר.