ת"א סגרה בעליות חדות; הכשרה אנרגיה צנחה בעוד 11%

מדד הבנקים זינק בכ-2.9% ■ המחזור הסתכם ב-1.27 מיליארד שקל ■ הכשרת הישוב רכשה מניות הכשרת אנרגיה ■ עליות חדות בשותפויות ב"לוויתן"

יום ירוק כהה בבורסת ת"א. המדדים באחד העם סגרו את המסחר בעליות חדות לאחר שהבורסה פתחה היום (א') את שבוע המסחר בעליות של 2%. הבורסה בת"א קיבלה זריקת עידוד מוול סטריט, שם נרשמו עליות חדות בסוף השבוע נוכח נתונים כלכליים טובים שפורסמו בארה"ב. השבוע החולף בוול סטריט היה הטוב ביותר מאז יולי 2009, כך שהמחצית השנייה של 2011, לה חיכו בקוצר רוח משקיעים רבים, נפתחה ברגל ימין. נזכיר שמחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות בארה"ב. המחזור הסתכם ב-1.27 מיליארד שקל.

נתוני מדד מנהלי הרכש והתביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה היו טובים מהצפוי והפיחו רוח חיים בוול סטריט, שעד לאחרונה השלימה תיקון של 7% מהשיא. זאת, בהמשך לאישור תוכנית הצנע ביוון, הרימו את מדדי המניות המובילים בארה"ב בשבוע החולף בכ-6%. מדד S&P 500 עלה ב-5.6% ומחק כשני שלישים מהתיקון שהחל ב-29 באפריל.

"שני ימים חיוביים ביותר עברו על וול סטריט; האם הם יגרמו לפריצת ההתנגדות של מדד המעו"ף? ההתנגדות כרגע תקפה וכך גם מגמת הירידה", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מהלך מעל 1,247 נקודות יביא את בשורת השינוי גם לשוק המקומי ובמקרה הזה ראוי יהיה לשקול הצטרפות למגמה החדשה. התנגדות ב-1,232-1,243 נק' תלמד שהבורסה תופסת סנטימנט דובי עצמאי. אין מקום להתנבא שכן 2 ימי עליות בוול סטריט אינם מגולמים עדיין בגרף המקומי. הפתרון - מסחר על פי מראה עיניים (פריצה או היעדר פריצה של 1,247 נקודות כלפי מעלה)".

על אף התנודתיות של החודשיים האחרונים, מעריכים היום בסיגמא בית השקעות כי תמחור המניות בשוק המקומי זול ויוצר הזדמנויות השקעה מעניינות, אולם יש להמשיך ולעקוב מקרוב על התפתחויות בגזרה הכלכלית בעולמית ובגזרה הגיאופוליטית המקומית.

השבוע הקרוב יהיה דל מבחינת נתוני מאקרו בישראל, כך שהשוק צפוי להגיב בעיקר להתפתחויות בחו"ל. בוול סטריט ובשווקים בעולם ממתינים בדריכות לפרסום נתוני התעסוקה החשובים ביום שישי, כאשר ההערכות הן שקצב יצירת המשרות החדשות בארה"ב הואץ בחודש יוני לכ-110 אלף משרות, לעומת 54 אלף במאי.

בבית ההשקעות מיטב מציינים היום כי תעשיית הקרנות רשמה בשבוע החולף עוד שבוע קשה, עם פדיונות כבדים של כ-940 מיליון שקל, תוך שהוא סוגרת חודש שלילי במיוחד עם פדיונות עתק של כ-2.4 מיליארד שקל בתעשייה: 3.6 מיליארד שקל כניסה לקרנות הכספיות, ו-6 מיליארד שקל יציאה בקרנות המסורתיות - שיא של כ-3 שנים, מאז ינואר 2008 (וגבוה יותר אף מספטמבר 2008, החודש בו קרס בנק ההשקעות ליהמן ברדרס).

תחזית אופטימית

בבית ההשקעות מורגן סטנלי אופטימיים מאד לגבי יציבות כלכלת ישראל, ומעלים את תחזיות הצמיחה השנתיות לשנים 2011 ו-2012. "אין ספק שהכלכלה הישראלית הינה אחת מהכלכלות האיתנות והמנוהלות בקרב מדינות השווקים המתעוררים", נכתב בסקירה של בית ההשקעות, אשר לה ניתנה הכותרת "המאקרו מחייך - תגידו צ'יז".

בעקבות הביקור בישראל והפגישות החיוביות עם נציגי בנק ישראל וכלכלנים, החליטו במורגן סטנלי להעלות את תחזיות הצמיחה לצמיחה שנתית של 4.8% בממוצע בשנים 2011 ו-2012, בהשוואה לתחזית קודמת של 4.3%. כמו כן, במורגן סטנלי צופים כי הריבית המרכזית תגיע לרמה של 3.75% עד סוף שנת 2010.

מניות "מירה" ו"שרה" ממשיכות בצניחה

וכשוול סטריט שואגת - מניות ארביטראז' רבות חזרו לת"א עם פערים חיוביים, מה שגורם לעליות חדות במניות אלה. אלווריון חזרה עם פער של 5.9%, אודיוקודס עם 4.5%, טבע עם 1.75%, מג'יק עם 6.3% וסרגון עם 8.2%.

מניות נוספות שבלטו הן מניות הנפט והגז, במיוחד מניות רישיונות "שרה" ו"מירה" - הכשרה אנרגיה , מודיעין , שלדיאלי ופרימיום. ביום ה' פורסמו תוצאות פענוח הסקר הסייסמי התלת-ממדי ברישיונות אלה, שהוצגו כתוצאות טובות על ידי הכשרה אנרגיה, אך המשקיעים הפילו את המניות בעשרות אחוזים. (לסיפור המלא - לחצו כאן)

בעקבות המפולת במניות הגז "שרה" ו"מירה" ביום ה' בבורסה, הוציאו הבוקר השותפויות ברישיונות הודעות הבהרה לנתונים שפורסמו ביום ה'. למרות זאת נמשכה החולשה במניות אלה היום.

מנגד, נרשמו עליות חדות במניות הקשורות לשדה "לווייתן". נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

הכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי רכשה מניות של החברה הבת הכשרה אנרגיה בהיקף 2 מיליון שקל ועלתה להחזקה של כ-70% במניות החברה (70.3% בדילול מלא). נמרודי רכש את המניות במהלך המסחר ביום חמישי האחרון, עת קרסו מניותיה בבורסה.

אינסוליין הודיעה היום לבורסה על השלמת שלב הניסוי הקליני שמטרתו לבדוק את יעילות השימוש במוצר ה-InsuPatch בחולי סוכרת מבוגרים סוג 1 לצורך קבלת אישור ה-FDA. בחלק הראשון לבדיקת יעילות ההתקן, אשר הסתיים, נבדקו 55 נבדקים בסביבה מבוקרת, והחברה מעריכה כי תוך 6 שבועות תתפרסמנה התוצאות הסטטיסטיות.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]