רוצים לראות איך נראית השביתה ב-NBA? כנסו לאתר הרשמי של הליגה

הליגה נאלצה להוריד את כל התמונות וקטעי הווידיאו מהאתר NBA.COM; הסיבה: הזכויות על השחקנים שייכות לארגון השחקנים עבורן הוא מקבל מהליגה 27 מיליון דולר בשנה

מי שרוצה לראות איך נראית בפועל השביתה ב-NBA ולקרע בין ארגון השחקנים לליגה, יכול לקבל דוגמה ראשונה מהצצה פשוטה לאתר הרשמי של הליגה www.nba.com.

ארגון השחקנים שמחזיק בזכויות הרשמיות על השחקנים (בעבורן הוא מקבל כסף מהליגה) השתמש בזכות הווטו שלו והורה על הורדת כל התמונות, קטעי הווידיאו ומה שקשור באופן ישיר לשחקנים, מהאתר הרשמי של הליגה. כך למשל, במקום לראות תמונות של שחקנים נאלצה הליגה לשבץ לוגואים, ולהרחיב את השימוש הוויזיאולי במעודדות של הקבוצות, ששייכות לקבוצות ולא לארגון השחקנים.

התשלום עבור שימוש בשמות השחקנים הוא אחד ממרכיבי ההכנסה הגדולים של ארגון השחקנים - בהסכם הקיבוצי האחרון שפג בסוף השבוע העבירה ה-NBA לארגון השחקנים 27.2 מיליון דולר בשנה (6.8 מיליון דולר בכל רבעון), ובנוסף עוד תשלום שנתי של 9 מיליון דולר עבור הזכות להשתמש בלוגו של ארגון השחקנים.

מבחינת חוסן כלכלי, ארגון שחקני ה-NBA נערך בשנתיים האחרונות לאפשרות שהליגה תיכנס לשביתה - לפי הדו"ח האחרון של הארגון, הוא מחזיק בנכסים בשווי 170 מיליון דולר. כל אחד מ-435 השחקנים החברים בארגון משלם מדי שנה 10,000 דולר דמי חברות.