בנו של הרב יעקב יוסף: "ניצן יגמור כמו השופט של דרעי"

(עדכון) - בסביבתו של הרב יעקב יוסף ממשיכים לתקוף את המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, ואת המשטרה בעקבות עיכובו לחקירה של הרב יעקב יוסף בחשד להסתה

מאות בני אדם השתתפו בעצרת תמיכה ברב יעקב יוסף, שעוכב הבוקר (א') לחקירה על-ידי המשטרה. המפגינים התאספו בשעות הצהריים בשכונת שמואל הנביא בירושלים כדי להביע מחאה בעקבות מעצרו של הרב יעקב יוסף. בין המפגינים היו גם ח"כ יעקב כץ מהאיחוד הלאומי ופעיל הימין איתמר בן-גביר.

נציין כי הרקע לחקירה של הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, היא חתימתו על "כתב הסכמה" לספר "תורת המלך" העוסק בהלכות הריגת גויים. יוסף נחקר בחשד להסתה לגזענות ולאלימות, ושוחרר בתום חקירתו.

בנו של הרב יוסף, משה יוסף, אמר לחדשות 2 באינטרנט בתום ההפגנה: "המדינה פועלת בחוסר שוויון. עם אנשים שפועלים בחוסר צדק אין מה לשתף פעולה. לכן גם אבא שלי סירב לחקירה. אנחנו אומרים את זה בצורה ברורה - חוקי התורה הם מעל חוקי המדינה. זכותו של כל רב להביע את דעתו על ההלכה, ולאף אחד אין זכות לפתוח עליו את הפה או להרים עליו את היד, גם לא לעו"ד שי ניצן" (המשנה לפרקליט המדינה).

"כל חוק שנוגד את חוקי התורה הוא מבחינתנו מחוק", הדגיש בנו של הרב. "יש תורה, היא קדמה למדינת ישראל. 3,000 שנה אנחנו כבר הולכים לפי חוקי התורה, במשך כל הדורות לא הצליחו להזיז אותנו. עברנו את פרעה, עברנו את סנחריב, וכך נעבור גם את שי ניצן".

יוסף ציין כי אביו השיב לרוב שאלות החוקרים במילים "אין תגובה". "אבא מרגיש טוב, הוא נינוח ורגוע. הוא לא ביצע שום פשע. מדובר ברדיפה ולא שום דבר אחר. הציבור יגיב בהתאם. נראה למדינה הזו שהרבנים הם מעל החוק", אמר.

"ברצוני להזכיר לשי ניצן: כולנו זוכרים מה קרה לשופט צמח ששפט את אריה דרעי ושלח אותו ל-3 שנים בכלא. השופט ההוא ציער את הרב עובדיה יוסף. כולנו יודעים איפה השופט צמח נמצא. מי שפוגע בכבוד התורה - הוא לא יינקה, לא הוא ולא כל חבר מרעיו. אני לא מסית, לא אמרתי שאנחנו נפעל, אנחנו אנשים לא אלימים, אבל משמיים ישלמו לו", הסביר יוסף.

נזכיר כי השופט יעקב צמח נפטר בשנת 2006 לאחר שסבל ממחלה קשה.

נתניהו: "איש אינו מעל החוק"

מוקדם יותר התייחס לראשונה ראש הממשלה בנימין נתניהו למעצרו של הרב יעקב יוסף, שמעורר סערה בקרב חוגי הימין, והדגיש: "ישראל היא מדינת חוק".

נתניהו פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות למעצר שמסעיר את הציבור הדתי בישראל. "איש אינו מעל החוק. אני תובע מכל אזרח ואזרח במדינה לכבד את החוק", הדגיש ראש הממשלה.

מקורבי הרב יוסף: "עצם החקירה היא שערורייה"

ח"כ נסים זאב מש"ס, מקורבו של הרב יוסף, אמר הבוקר: "הייתי בביתו של הרב וחיזקתי את ידיו. אני מזועזע מעצם המעצר. יש כאן אג'נדה של רדיפה נגד גדולי ישראל. אני קראתי את הספר, הוא ביקש ממני לעיין בו, ואני אומר לכם באחריות: אין שם הסתה לגזענות או לרצח ערבים. מדובר שם בהלכה של הבא להורגך השכם להורגו".

"אדם נתן הסכמה לספר ברמה הלכתית", הוסיף ח"כ זאב. "עצם החקירה היא שערורייה. יש פה מצב של הפחדה נגד גדולי ישראל. אנחנו פורצים כל גדר".