טרומבוטק, חברת-בת של כת"ב והדסית, תגייס חולים לניסוי

טרומבוטק, המוחזקת על ידי כלל ביוטכנולוגיה בשיעור של 42%, תגייס חולים לשלב השני בניסוי קליני בתרופה THR-18 ■ הניסוי יבדוק יעילות התרופה בטיפול בחולי שבץ מוחי איסכמי

חברת כלל ביוטכנולוגיה הודיעה בשיתוף עם חברת הדסית ביו היום לבורסה בת"א, כי חברת טרומבוטק המוחזקת על ידה בשיעור של כ-42%, החלה בגיוס חולים לשלב השני בניסוי קליני במוצר המוביל של טרומבוטק, ה-THR-18.

מדובר בניסוי לבדיקת יעילות ובטיחות התרופה ה-THR-18 בטיפול בחולים הסובלים משבץ מוחי איסכמי, אשר יתבצע בכ-7 מרכזים רפואיים באירופה, בהודו ובישראל. להערכת טרומבוטק, גיוס החולים לשלב המדובר בניסוי, צפוי להסתיים בתוך כשנה.

טרומבוטק מצפה, כי הניסוי יכלול כ-25 חולים שיחולקו ל-3 קבוצות. קבוצה אחת תקבל את הטיפול התרופתי המאושר היום לטיפול בשבץ מוחי איסכמי, tPA, ושתי הקבוצות הנוספות יטופלו ב-THR-18 (בשני מינונים שונים) בשילוב עם tPA.

נציין כי בחודש שעבר פורסם כי כלל ביוטכנולוגיה, הנסחרת לפי שווי שוק של 2 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב, תקים ועדה לקביעת מדיניות חלוקת דיבידנדים. עד כה, החברה לא חילקה דיבידנד.

"תחילת הניסוי הקליני בחולים מהווה אבן דרך משמעותית לחברה ולטכנולוגיה. פרט לאינדיקציה המובילה, שבץ מוחי - אשר מהווה שוק עצום ללא תרופות יעילות מספיק, למוצר אותו אנו מפתחים עשוים להיות שימושים נוספים לטיפול באוטם שריר הלב (MI) תסחיפים, ומחלות ריאה כרוניות - מחלות אשר להן שוקי יעד גדולים הנאמדים במיליארדי דולרים מידי שנה", התייחס להודעה ד"ר יצחק למנסדורף, מנכ"ל טרומבוטק. "הניסוי אותו אנו מתחילים אמור להמחיש ולהוכיח את היעילות הקלינית של המוצר ולהוות בסיס לדיון על שת"פ עם חברות פארמה רב-לאומיות. החברה מאמינה שביכולתה להמשיך ולמצות את הפונציאל הגלום בטכנולוגיה".