הממשלה אישרה: שעון הקיץ יוארך עד ה-1 באוקטובר

הממשלה אישרה את הארכת שעון הקיץ ל-193 ימים בממוצע לעומת 182 ימים כיום ■ השעון החדש ייכנס לתוקפו בכל שנה ביום שישי בשבוע האחרון של חודש מארס

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת החוק להארכת שעון הקיץ בהתאם להמלצות הוועדה המקצועית בראשות דב קהת, שמינה שר הפנים.

נזכיר כי על פי הצעת החוק, שעון הקיץ יתארך ל-193 ימים בממוצע לעומת 182 ימים כיום. השעון החדש ייכנס לתוקפו בכל שנה ביום שישי בשבוע האחרון של חודש מארס בשעה 02:00 ויסתיים ביום ראשון בשבוע שלאחר ה-1 באוקטובר בשעה 02:00.

הארכת שעון הקיץ תסייע לתיאום טוב יותר מול השעון הכלכלי באירופה, תאריך את שעות האור ותחסוך חשמל ומשאבים למשק הישראלי בכדי לאפשר את השלמת החקיקה, כך שהחוק ייכנס לתוקף ויופעל עוד השנה, הסמיכה הממשלה את ועדת השרים לענייני חקיקה לדון בהצעה ולהגישה לכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "זהו צעד חשוב שמדברים עליו כבר הרבה שנים. עכשיו נוכל לבחון כיצד הדבר בא לידי ביטוי באופן מעשי. שנים רק דברו על הנושא ולא ניתן היה לבדוק את השפעותיו בפועל, אנחנו עושים".

נזכיר כי בראשית חודש יוני הודיע שר הפנים, אלי ישי, כי שעון הקיץ יוארך. ישי הודיע כי החליט לאמץ את מסקנותיה של ועדה שמונתה לבדוק את הנושא. לפי המלצת הוועדה, תבוטל הצמדתו של שעון הקיץ ללוח השנה העברי.

שעון הקיץ בישראל יחל לפני תחילת שעון הקיץ באירופה ויסתיים לפני תום שעון הקיץ באירופה. במידה שסיום שעון הקיץ יחול בחג מחגי ישראל, הזזת השעון תדחה למוצאי החג.