רק מהקוטג' אכפת לכם?

הסנטימנט בשוק השתנה לפי שעה, אך כל המחלות הישנות בשוק הנדל"ן עדיין פה

אחרי כל הקרדיטים למהפכת הקוטג', מנהיגי ומנכ"לי העולם יכולים לסמן את הנוסחה החדשה לשליטה בהמונים: לחם, שעשועים והפגנה צרכנית שבועית. לא חלילה משהו גדול ומהותי, כמו למשל הפגנה להורדת מחירי הדירות - מוצר בסיסי וחיוני בהרבה מגביע קוטג'.

רק ששם, כשהאויב הרבה פחות מוגדר וברור, עשרים איש בלבד טרחו לפני שבוע לבוא ולמחות על מחירי הדירות בכיכר העיר, לאחר שיותר מ-10,000 נרשמו ושחררו קיטור בפייסבוק.

ולפחות כרגע, חשוב להבין שבדיוק כמו שלא נפתרה עדיין שום בעיה אמיתית בשוק החלב - למרות הוזלת הקוטג' - גם בענף הנדל"ן לא קורה כרגע שום שינוי אמיתי, למרות שלל ההצהרות, הגזירות ומסיבות העיתונאים וגם אם לפי שעה הסנטימנט בשוק השתנה (בעיקר בגלל עליית הריבית).

כל המחלות הישנות עוד פה.

משרד הפנים הוא אותו משרד הפנים, מינהל מקרקעי ישראל הוא אותו מינהל (למרות החתימה המרגשת על הרפורמה והקמת רשות עצמאית) ואין עדיין שום מתאם בין היצע לביקוש.

רק בשבוע שעבר הציב בית המשפט עליון מהמורה חדשה מול כל מבקשי הרפורמות, כשביטל במחי החלטה את כל הקומבינות השכיחות לתשלום מוקדם של היטלי השבחה ופיתוח לרשות המקומית - קומבינות ששימשו דה-פקטו תמריץ לפיתוח בלא מעט ערים.

לאמיתו של דבר, אם פעם בחודש נטפס על "קוטג'" אחר, ייקח לנו מאה שנה להחזיר את המדינה לציבור האזרחים. אבל בשביל יותר מזה, פייסבוק כנראה לא מספיק.