"ירושלים והדרום - הראשונים לספוג ירידה במחירי הדירות"

הכלכלן אלכס ז'בז'ינסקי מסמן את סוף בועת הנדל"ן: "ההיחלשות בשוק באה לידי ביטוי בעיקר בצד הכמויות ועדיין לא במחירים, אך זאת הדינאמיקה האופיינית בסיום השלב הבועתי" ■ "בחודשים הקרובים יירדו מחירי הדירות; האזורים הלחוצים ביותר - חיפה והצפון"

שוק הנדל"ן ממשיך להתקרר, ובועת הנדל"ן עומדת בפני סיומה - כך מעריכים היום (א') בבית ההשקעות דש בסקירה שהוציאו ללקוחות.

"בינתיים ההיחלשות באה לידי ביטוי בעיקר בצד הכמויות ועדיין לא במחירים, אך זאת הדינאמיקה האופיינית בסיום השלב הבועתי", נכתב בסקירה. "בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות גם את החולשה במחירי הדירות - עצירה בשלב ראשון, ואולי אף ירידה לאחר מכן". בדש חוזרים על הערכתם כי גם כאשר מחירי הדירות יעצרו, מחירי השכירות ימשיכו לעלות.

דירות / מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
 דירות / מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה

בדש רואים סימני ההתקררות בשוק הנדל"ן בישראל: מלאי הדירות החדשות למכירה עלה מתחילת השנה ב-6.5%. בחודשים האחרונים חלה ירידה בביקוש באזור הדרום, בירושלים ובתל-אביב, כאשר בחיפה ובמרכז הביקושים עדיין חזקים. "ההאטה אינה אחידה בכל הארץ", נכתב בסקירה.

הכלכלן אלכס ז'בז'ינסקי, מחבר הסקירה, מעריכים כי באזור ירושלים ובאזור הדרום, תהיה הירידה הראשונה במחירי הדירות.

"המלאי הגדול ביותר של דירות המוכנות למכירה ביחס לביקושים הקיימים (מספר חודשי היצע) נמצא בירושלים ובדרום", כותב ז'בז'ינסקי. "אזורים אלה הם המועדים הראשונים לספוג ירידה במחירי הדירות". מנגד, הוא מעריך כי האזורים "הלחוצים" ביותר, בהם ההיצע קטן מאוד ביחס לביקושים, הם אזור הצפון, וחיפה בפרט.

דירות / מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה
 דירות / מקור: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה