נדחתה תביעת אלמנת אריק קרפ לזכויות על קרקע בפ"ת

המחוזי קבע כי אחיו של קרפ ז"ל זכאי למחצית הזכויות על קרקע של 20 דונם בפתח-תקווה - ודחה את תביעתן של אלמנתו ובנותיו של קרפ

בית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה דחה באחרונה את התביעה שהגישו אוטיליה, הילה ושרה קרפ, אלמנתו ובנותיו של אריק קרפ ז"ל, שהוכה למוות באוגוסט 2009 על חוף ימה של תל-אביב, נגד אחיו יעקב קרפ, וקבע כי האח זכאי למחצית הזכויות על קרקע של 20 דונם בפתח-תקווה, שנרכשה בבעלות משותפת של האחים קרפ עם האחים עמוס ויעקב לוזון (משפחתו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון).

בתביעה טענו האלמנה והבנות כי ליעקב קרפ אין זכויות במקרקעין, וכי אלה צריכות להימסר להן במלואן, מכוח הירושה של אריק קרפ ז"ל. עוד טענו האלמנה והבנות כי הערת אזהרה שרשם יעקב קרפ על הנכס לאחר מותו של אחיו המנוח, ובהסתמך על התחייבות עליה חתם אריק קרפ שנים קודם לכן - אינה תקפה.

ואולם, בית המשפט דחה כאמור את התביעה וקבע כי יעקב קרפ זכאי להותיר את ההערה אודות הימנעות מעשיית עסקה במקרקעין ללא רשותו - על כנה. בכך, הכיר בית המשפט בנאמנות בעל-פה שנעשתה לפני שנים רבות בין האחים קרפ. זאת, למרות שהקרקע הייתה רשומה כל השנים רק על שמו של אריק קרפ ז"ל.

"יעקב קרפ הצביע על התנהלות שלא נסתרה, בה הרישום לא קבע בפועל מי הוא בעל הזכויות בנכס, ושבמסגרתה היה ברור למנוח וליעקב קרפ ששניהם בעלי זכויות בנכס באופן שווה. זאת, ניתן ללמוד מכך שגם אריק קרפ ז"ל עשה שימוש בנכסים הרשומים על שם אחיו, יעקב, כאילו היו שייכים לו משך שנים", הסבירה השופטת הילה גרסטל את החלטתה.

עוד כתבה השופטת בפסק הדין כי יעקב קרפ הוכיח כי היה מעורב בפגישות רבות שבהן נבדקה אפשרות לבנייה על המקרקעין ואף השקיע כספים בהשבחתה: "נסיבות אלה יחדיו מעידות על התקיימותה של עסקת נאמנות בעל-פה בין יעקב לאריק קרפ ז"ל, בה החזיק המנוח בנאמנות בעבור יעקב קרפ מחצית מחלקו הרשום במקרקעין".

את יעקב קרפ, שזכה במחצית הנכס, ייצגו עורכי הדין גד טיכו ויורם חג'בי. את אלמנת המנוח ובנותיה ייצג עו"ד ציגנלאוב.

הנכס נשוא הסכסוך בין משפחת אריק קרפ לאחיו ממוקם בשכונת נווה-עוז בפתח-תקווה. במקום מקימה חברת ע. לוזון את פרויקט Space בשותפות עם אפריקה ישראל, בהשקעה של כ-150 מיליון שקל.

הפרויקט כולל שני בניינים בני 21 קומות שיכילו יחדיו 153 דירות. בנייתו של המגדל הראשון כבר הסתיימה ואכלוסו החל בימים האחרונים, ובנייתו של המגדל השני נמצאת בעיצומה.

הנכס ששייך למשפחת קרפ וללוזון במשותף הוא מגרש שמיועד למגדל שלישי, שהיה אמור לכלול 75 דירות נוספות. אלא שבצל הנסיבות הטראגיות של מותו של קרפ ובשל הסכסוך בין בני משפחתו על הנכס, מגדל זה אינו משווק כעת, ובנייתו טרם החלה.