שר הבינוי והשיכון האמריקני: "עכשיו זה הזמן לקנות בית"

שון דונובן: "זאת לאחר שמחירי הבתים בארה"ב נפלו לשפל ונראה כי האקלים הכלכלי בשל לרכישת בתים" ■ "אבל האמריקנים לא יכולים לחזור ולהשתמש בביתם כאילו הוא כספומט"

"עכשיו זה הזמן לקנות בית" אמר היום (א') שון דונובן, המשמש כשר הבינוי והשיכון של ממשל אובמה מאז 2009, בתוכנית "State of the union" ברשת CNN והוסיף "זאת לאחר שמחירי הבתים בארה"ב נפלו לשפל ונראה כי האקלים הכלכלי בשל לרכישת בתים".

"הירידה בעיקולים גורמת לי להרגיש תקווה. מאד לא סביר שנראה ירידה משמעותית נוספת במחירי הבתים". לדבריו, "הבתים כיום נמצאים בהישג יד יותר משהיו זה שנות דור. אני חושב שזהו זמן טוב להפוך לבעל בית".

דונובן ציין כי "כאשר 1.3 מיליון בתים נמצאים בהליכי עיקול, אני מזהה את התסכול של העם האמריקני, אך מחירי הבתים התייצבו לאחר המשבר החמור ביותר מאז השפל הגדול. היקף העיקולים הולך וקטן והוא נמוך כעת בכ-40% לעומת להיקפם לפני שנה כך שאנו מתקדמים. אך העם האמריקני מזהה בצדק כי אנחנו עדיין לא נמצאים במצב בו אנו צריכים להיות - יש לנו עוד כברת דרך לללכת".

כאשר נשאל ביחס לכוונה לדחוף לכיוון של העלאת הלימות ההון הנדרשת מרוכשי הבתים בארה"ב ל-20%, אמר דונובן כי "צריכה להיות דרך לאפשר לרוכשים שעומדים בקריטריונים לרכוש בית גם עם דמי קדימה הנמוכים משיעור של 20%. אנו לא יכולים להרחיק לכת עד כדי כך שלא נאפשר לאנשים שיש להם פוטנציאל להיות בעלי בית טובים להפוך לכאלה. אנו יכולים לחזור למקום בו קניית בית היא השקעה טובה בה ניתן להרוויח כסף עם הזמן". מנגד הבהיר כי "האמריקנים לא יכולים לחזור ולהשתמש בביתם כאילו הוא כספומט, מבלי שישלמו עליו מקדמה".