פרשת רשות המסים: דוד ואנונו ישוחרר למעצר-בית

עם זאת, ביהמ"ש עיכב את שחרורו עד יום חמישי הקרוב כדי לאפשר לפרקליטות לערער על ההחלטה ■ ואנונו, בכיר ברשות המסים, מואשם בלקיחת שוחד מנישומים וסחיטה באיומים

‎‎כ-5 חודשים אחרי שנעצר על-ידי המשטרה, בית המשפט המחוזי בתל-אביב החליט היום (ג') לשחרר לביתו תחת תנאים מגבילים את דוד ואנונו, מנהל היחידה הארצית לחקירות שטח ומודיעין ברשות המסים לשעבר, המואשם בלקיחת שוחד מנישומים, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

עם זאת, בית המשפט עיכב את שחרורו של ואנונו עד יום חמישי הקרוב, כדי לאפשר לפרקליטות להגיש ערר לבית המשפט העליון על ההחלטה.

‏בהחלטתו על שחרור ואנונו למעצר-בית הסביר השופט ציון קאפח כי עד עתה היה נתון ואנונו במעצר, מכיוון שהוא אוצר בראשו מידע שלא יסולא בפז באשר לחקירות סמויות המתנהלות נגד גורמים רבי-כוח, וכי בעצם שחרורו הוא יכול היה להסב נזק קשה ובלתי הפיך לאותן חקירות.

"העילה הזו, שעמדה ביסוד הארכת המעצר הממושכת של ואנונו, התפוגגה לה, והגיעה השעה לשחררו", כתב השופט.

‏עוד ציין השופט בהחלטתו כי "ואנונו יכול היה להפיק ממון רב מהמידע שברשותו ושבגינו נותר במעצר, ויכול היה על נקלה להעביר את המידע לחשודים הרלוונטיים וכך לקבל ממון רב ולשבש את החקירה, ואולם הוא בחר שלא לעשות כן".

‏ואנונו ישוחרר מבית המעצר, אך ישהה בביתו שבהרצליה תחת תנאים מגבילים רבים ומכבידים. בין היתר קבע השופט כי ואנונו יהיה תחת פיקוח (איזוק) אלקטרוני, כי יוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ, וכי עליו להפקיד התחייבות עצמית וערבות צד ג' בסך מיליון שקל וכן ערבות בנקאית בסך 100 אלף שקל. עם זאת,

נקבע כי ואנונו יהיה רשאי לצאת מביתו לפגישות במשרד של בא-כוחו, עו"ד ליאור אפשטיין, בתנאי שיודיע על כך מראש לפרקליטות ובפיקוח.