פירמת עורכי הדין צלרמאיר-פילוסוף נכנסת לפעילות בסין

חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם משרד עורכי הדין בונארד-לוסון הפועל בשנחאי

פירמת עורכי הדין הוותיקה צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי צפריר, טולדנו נכנסה לפעילות בסין. החודש חתמה הפירמה על הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם משרד עורכי הדין הבינלאומי Bonnard Lawson הפועל בשנחאי זה 10 שנים בשיתוף-פעולה עם משרדי עורכי דין מאירופה ומהמזרח הרחוק.

משרד בונארד-לוסון מספק שירותים משפטיים למגוון רחב של חברות מסחריות, קרנות השקעה ולקוחות עסקיים ממדינות שונות. בשלוחה הסינית של משרד צלרמאיר יפעלו בשלב ראשון שני עורכי דין ישראלים דוברי סינית, עו"ד צחי ליכטבלאו ושלומית נרוצקי, העוסקים בפעילות משפטית בסין זה שנים רבות.

השלוחה של צלרמאיר בשנחאי תפעל להגדלת המעורבות המשפטית-מסחרית של המשרד בשוק הסיני, לרבות ייצוג חברות סיניות המעוניינות לערוך עסקאות עם חברות ישראליות, כמו גם בהענקת סל שירותים מלא לחברות ישראליות המעוניינות לפעול בסין.

המשרד יסייע לגורמים עסקיים ישראליים המבקשים לפעול בסין בכל הקשור להקמת חברות, מיזמים ושיתופי-פעולה בסין, איתור שותפים מקומיים, העתקת ייצור, השגת מענקים ותמיכה ממשלתית, הקמת מפעלים מקומיים, מסחור טכנולוגיה ישראלית בסין, ניהול מגעים עם הממשל המקומי בפרובינציות השונות בכל הקשור לרישוי הפעילות ולהשגת אישורים הדרושים לייסוד פעילות בסין, וכן תכנון מס בכל הנוגע לפעילות בתפר בין ישראל לסין.

לשלוחה המקומית קשרים נרחבים עם קרנות השקעה, יזמים, בנקי השקעות מקומיים וחברות בינלאומיות הפועלות בסין. כמו כן, השלוחה מקושרת לקהיליית אנשי העסקים הישראלים בשנחאי, לרבות השגרירות, הקונסוליה בשנחאי, הנספחות הכלכלית של משרד התמ"ת בבייג'ינג, לשכת המסחר ישראל-סין ומכון הייצוא הישראלי. מכל אלה זוכה שיתוף-הפעולה החדש עם משרד צלרמאיר לתמיכה ולסיוע.

החתימה החגיגית על הקמת השלוחה ועל ההסכם לשיתוף-הפעולה בין המשרדים נערכה בנוכחות קונסול ישראל בשנחאי, ג'קי אלדן, אשר בירך בחום את שני המשרדים על היוזמה והבטיח לסייע ככל שניתן בהמשך הדרך. בטקס החתימה נכחו גם נציגים של חברות ישראליות הפעילות בשנחאי, בהן קרן ההשקעות אינפיניטי וחברת ג'ון ברייס מקבוצת מטריקס.

עו"ד דוני טולדנו, שותף בכיר בצלרמאיר, אמר ל"גלובס" כי הסיבה לכניסת המשרד לפעילות בסין היא הפוטנציאל העסקי הרב המצוי בשוק הסיני. "הגברת יכולות המשרד להעניק שירותים משפטיים ללקוחות קיימים הפעילים בשוק הסיני או המעוניינים לפעול בו, לצד הגדלת מעגל ומגוון הלקוחות וטיפוח קשרים עסקיים בינלאומיים באזור זה, עשויות להוליד יתרונות לטווח הארוך".

לדברי טולדנו, ככל הידוע למשרדו, אין כמעט פעילות של משרדי עורכי דין ישראליים המשרתים לקוחות מקומיים בסין, והבודדים שכן פועלים מתמקדים בהעמדת שירותים בהיקף מוגבל ללקוחות ישראלים הפועלים בסין.

"לחברות סיניות יש עניין בהשקעה ובהרחבת פעילות בישראל, והמאמץ שיושקע בפיתוח מערכת היחסים והנוכחות בסין יולידו תוצאות מסחריות ודאיות בטווח של כשנה-שנתיים, ויאפשרו לנו להרחיב את מערך השירותים שביכולתנו להעניק ללקוחותינו", אומר טולדנו.