שחורי במשפט ואנונו: רציתי לוודא שהתיק של אשתי יילך לכופר

מנכ"ל קדימה משה שחורי העיד במשפט השוחד של דוד ואנונו מרשות המסים: "רציתי תשובה בקשר לתיק המס של אשתי דליה, ורציתי לפגוש את ואנונו כדי לוודא שזה יקרה"

"כל מה שביקשתי גם מ(רן) הדר וגם מ(דוד) ואנונו היה לברר האם תיק המס של רעייתי הולך לפלילי או לכופר. רציתי לוודא שהתיק יילך לכופר" - כך העיד היום (ד') מנכ"ל מפלגת קדימה לשעבר, תא"ל (מיל) משה שחורי, במשפטו של דוד ואנונו, לשעבר ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות ברשות המסים, המואשם בלקיחת שוחד מנישומים, סחיטה באיומים ועבירות נוספות.

לפי כתב האישום נגד ואנונו, בתחילת 2007 הוא יצר קשר עם איש העסקים רן הדר ז"ל לביצועה של תוכנית עבריינית, לפיה הדר יפנה נישומים לטיפולו תמורת שוחד שיתחלק ביניהם. בסמוך לכך יצר הדר קשר עם יואל מוגמי, היועץ הפוליטי של שחורי, וביקש ממנו להפנות נישומים עם בעיות מס לטיפולו של ואנונו.

הדיון היום (ד') הוקדש לחקירתו הנגדית של שחורי על-ידי בא-כוחו של ואנונו, עו"ד ליאור אפשטיין.

לפי כתב האישום, במארס 2008 נחקרה רעייתו של מנכ"ל קדימה, עו"ד דליה שחורי, באזהרה ברשות המסים, לאחר שנחשדה בביצוע עבירה של הכללת חשבונית פיקטיבית בסך 400 אלף שקל בפנקסי החשבונות והרשומות שניהלה. בעקבות החקירה שהתנהלה נגדה חששו בני-הזוג שחורי מפני איבוד רישיון עריכת הדין של גברת שחורי וביקשו למצוא עזרה לסיום העניין.

באוקטובר 2008, עם מינויו של מוגמי כיועץ פוליטי לשחורי בקדימה, פנה שחורי אל מוגמי בבקשת עזרה לסיום עניינה ברשות המסים. מוגמי, נטען בכתב האישום, קישר בין שחורי לבין ואנונו, שהסכים לסייע לה בתמורה למינויו של הדר ז"ל לאחראי על אבטחת מחשבים בקדימה. בסופו של דבר לא יצאה התוכנית לפועל, והדר נפטר באוקטובר 2009.

בכתב האישום נגד ואנונו נכתב כי "בין ואנונו לשחורי התפתחה מערכת יחסים הדדית. מעין 'יד רוחצת יד', בהתאם להבנה שהתגבשה אצלם באשר ליתרונות שיצמחו לכל אחד מהם כתוצאה ממערכת היחסים". לפי כתב האישום, בקיץ 2008 ניסה דוד ואנונו לסייע למשה שחורי במציאת מקום עבודה לבנו, נמרוד, ברשות המסים. ואכן ב-2010 מונה נמרוד שחורי לתפקיד גובה ביחידת האכיפה ברשות המסים.

"צריך לעבור פריימריס"

בעדותו היום סיפר שחורי על פגישותיו עם הדר, שיצר עבורו את הקשר עם ואנונו. שחורי העיד כי הדר מעולם לא ביקש ממנו כסף בתמורה לעזרה, אלא "תמורה שוות כסף", כמו עבודה במפלגת קדימה, או שכירת מבנה של הדר לצרכי המפלגה.

השופט דוד רוזן הקשה על שחורי: "מה יש לך עם 'הרן הדר הזה'? מה הוא יכול היה לתרום לך, בניין למפלגה? זאת הייתה הבעיה שלך בחיים, בניין?", שחורי השיב כי "מנכ"ל קדימה צריך לעבור פריימריס", וכי הדר הוצג לו כקבלן קולות.

כעת התערב בשיחה סנגורו של ואנונו, עו"ד אפשטיין ואמר לשחורי: "ולכן ה'הדדיות' בינך לבין הדר עלתה לפני שנוצר הקשר שלך עם ואנונו, ובמסגרת ה'הדדיות' הזאת אתה בחנת מה הדר יכול להועיל לך בתיק המס של אשתך".

שחורי השיב: "נכון. הבנתי שהדר יכול לסדר לי פגישה עם ואנונו, וכך היה. דיברתי עם הדר על כך שאני צריך לקבל תשובה בקשר למצב תיק המס של אשתי. הדר כינה בפניי בהתחלה את ואנונו 'האיש', ובהמשך בשמו. בסופו של דבר החיבור בין מוגמי, רן הדר וביני התחיל מהרצון של מוגמי לסייע לי להבין לאן הולך תיק המס של רעייתי. כל מה שביקשתי גם מהדר וגם מואנונו היה לברר האם תיק המס של רעייתי הולך לפלילי או לכופר. רציתי לוודא שהתיק יילך לכופר".

"אני מופתע"

בשלב זה הפתיע הסנגור את שחורי והציג בפניו מסמך שממנו עולה, לכאורה, כי בניגוד לטענת בני-הזוג שחורי כי כל רצונם היה לוודא כי הטיפול בתיק המס של עו"ד דליה שחורי יקודם, כשפנו לואנונו הם כבר קיבלו תשובה ממס הכנסה, לפיה התיק של דליה עבר לפרקליטות לקראת שימוע לפני הגשת כתב אישום ולא יסתיים בכופר (החלטה סופית בנושא לא התקבלה עד היום - ח 'מ').

שחורי השיב: "אני מופתע מזה. לא ידעתי על זה. רציתי תשובה בקשר לתיק המס, ורציתי לפגוש את ואנונו כדי לוודא שזה יקרה. אתה מגלה לי עכשיו דברים חדשים".