דיווח: הבנקים ביוון מתקשים להגיע להסכמה על הסדר חוב

דיונים על נטל הסקטור הפרטי על ידי גלגול 70% מהחזקותיהם באג"ח הממשלתיות ביוון, מתנהלים השבוע בפריז וברומא ■ מקור ל"יאהו פיננס": "הבנקים ביוון להסכמים עם הסדר חוב"

הבנקים ברחבי יבשת אירופה, בלחץ גורמים בכירים באיחוד האירופי ובממשלות אירופה דנים באפשרות לרכוש מחדש (Buy back) את האג"ח הממשלתיות היווניות, כחלק מגיבושה של תוכנית חילוץ נוספת, על פי היוזמה הצרפתית.

גורמים מהבנק המרכזי האירופי ומטעם ממשלת יוון, כמו גם נציגים מבנקים ברחבי היבשת נפגשו היום (ה') ברומא, כך מסר מקור איטלקי ל"יאהו פיננס". מקור נוסף המקורב לעניין מסר כי גם נציגים מדויטשה בנק השתתפו בדיונים.

המקור דיווח כי הבנקים מתקשים להגיע להסכמה על תוכנית אשר תאפשר לבעלי האג"ח היווניות לרכוש מחדש את האג"ח הממשלתיות, וכך להעניק מרחב נשימה ליוון מבלי להכניסה לחדלות פירעון - לפי סוכנויות הדירוג הגדולות, אשר הזהירו כי הן עוקבות צמוד אחר התהליך.

נציגי הבנקים עדיין חלוקים בדעתם בנוגע לדרך הטובה ביותר לפיתרון המצב הנוכחי. במרכז הדיונים, ההצעה הצרפתית הגורסת כי בעלי האג"ח היווניות יגלגלו 70% מהחזקותיהם באג"ח אשר מועד פירעונן הוא ב-2014, לתקופת זמן נוספת של עד 30 שנים.

העיכוב בהגעה להסכמה על פיתרון, מגיע בניגוע לאמירותיו של שר האוצר היווני אוונגלוס ויזלוס השבוע, כי "הבנקים ביוונים מעוניינים לגלגל את החזקותיהם באג"ח הממשלתיות היווניות כחלק מתוכנית החילוץ של האיחוד האירופי".
"הבנקים היוונים מעוניינים להשתתף בתוכנית החילוץ", דברי ויזלוס. "אנחנו מחוייבים לכבד את ההיבט ההתנדבותי של התהליך הזה, זו סוגיה מאד רגישה והייתי מאד ברור לגביה כבר בעבר".