למרות העלאת הריבית: האינפלציה בסין בשיא של 3 שנים

האינפלציה בסין עלתה לרמה של 6.4% בחודש יוני, על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ■ מדד המחירים ליצרן נותר ללא שינוי, אולם עולה על תחזיות האנליסטים בשיעור שנתי

האינפלציה בסין עלתה לשיא של 3 שנים, ברמה של 6.4% בחודש יוני, זאת על פי דיווח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה. זאת, בניגוד לציפיות האנליסטים שחזו אינפלציה ברמה של 6.2% בסין.

העלייה באינפלציה נבעה בעיקר מזינוק של 14% במחירי המזון, העלייה הגדולה ביותר מזה שלוש שנים. מנגד, במדד המחירים ליצרן נותר ללא שינוי, אולם עלה ב-7.1% ביחס לשנה שעברה, בניגוד לתחזיות האנליסטים לעלייה של 6.9% בלבד.

"על סין מוטל האתגר לשלוט האינפלציה", אמר האנליסט ג'ינג אולריך ל"בלומברג". להערכתו, "הנתונים החדשים מסמנים את הזינוק שהאינפלציה בסין עתידה לחוות".

העלייה באינפלציה בסין והעלאת הריבית בעקבות הלחצים האינפלציוניים, היא בעלת השלכות על כלכלות מדינות העולם כולו. כלכלות העולם פיתחו תלות בסין ובצמיחת המשק הסיני, אשר נחשב למי שצמיחתו המהירה תרמה רבות ליציאה מן המיתון שאפיין את השנים 2008 ו-2009, בקרב כלכלות המערב.

נציין כי בסין נרשמה האצה באינפלציה לרמת שיא של 34 חודשים והסתכמה ב-5.5% בחודש מאי. סין רגישה לעליית מחירי המזון ומנסה להוריד את גובה האינפלציה הגואה לאור עליית מחירי המזון, הערכות בשוק הן כי עליית מחירים נוספת בסחורות עלולה להוביל לעליית ריבית נוספת בסין.

הנתונים מדאיגים - ברקע העלאת הריבית

נתוני האינפלציה מפורסמים לאחר שבמהלך השבוע העלה הבנק המרכזי בסין את הריבית המרכזית במדינה ב-0.25% במטרה להילחם בלחצים האינפלציוניים, ולרסן את את בועת הנכסים. מדובר הייתה בהעלאת הריבית השלישית במספר מאז תחילת השנה: הריבית על ההלוואות תעמוד על 6.56% והריבית על הפיקדונות תעלה לרמה של 3.5%. (לסיפור המלא)