סקר: בישראל פחות כרטיסי אשראי שמבצעים יותר פעילויות

כך עולה מסקר BDI CODE ■ ב-2010 מספר כרטיסי האשראי בישראל הגיע ל-5.4 מיליון ■ מספר הכרטיסים הממוצע לנפש בישראל הוא 0.8 כרטיסים, לעומת 1.6 באירופה

מספר כרטיסי האשראי לנפש בישראל הוא מהנמוכים באירופה עם זאת מספר התשלומים בכרטיסים הוא מעל הממוצע באירופה - כך עולה מדרוג חברות האשראי של חברת BDI במסגרת דירוגי BDI CODE.

מספר כרטיסי האשראי הפעילים ב-2010 נאמד ב-5.4 מיליון כרטיסים, עלייה של 6% לעומת השנה הקודמת. כרטיסי אשראי מסוג פלטינה היוו 6% בלבד מסך הכרטיסים, בעוד הכרטיסים העיסקיים הם 9% מכלל הכרטיסים.

כאמור, מספר כרטיסי האשראי הממוצע לנפש בישראל הוא 0.8 כרטיסים לעומת 1.6 כרטיסים בממוצע באירופה. המדינה בה מחזיק אדם במספר כרטיסי האשראי הגבוה ביותר היא בריטניה עם 2.63 כרטיסים לאדם, לאחר מכן מדורגות לוקסמבורג ופורטוגל.

עם זאת, מתוך הנתונים עולה כי הישראלים משתמשים יותר בכרטיסי האשראי שברשותם. מספר הפעולות לנפש נאמד ב-77.8 לעומת 63 פעולות בממוצע באיחוד האירופי. ערך העסקה ממוצעת בישראל מהווה כ-70% בלבד מערך העסקה הממוצעת במדינות אירופה.

נזכיר כי הכנסות חברות האשראי ב-2010 עלו ב-4% לכ-3.3 מיליארד שקל, בעוד ישרכארט רשמה את שיעור ההכנסות הגדול ביותר. הרווח של חברות האשראי הסתכם ב-535 מיליון שקל.