אחרי שני עשורים: סוני מפסיקה לייצר את המיני-דיסק

הצלחת המיני-דיסק הייתה מצומצמת, מכיוון שכמעט שלא היה ניתן לקנות אלבומים לפורמט הזה ■ העלות של מדיה ריקה גרמה לאנשים להחזיק רק מספר זעום של מיני דיסקים להקלטה של אוספים

אם אתם חובבי גאדג'טים, ובשנות ה-30 לחייכם, סביר להניח שאתם זוכרים את המיני-דיסק של סוני. אותו נגן מוזיקה נייד שבא להחליף את הדיסק-מן שהיה מגושם יחסית ולא נוח לשימוש. בספטמבר הקרוב, כמעט שני עשורים לאחר שיצא לשוק, מתכננת סוני להפסיק לייצר את הנגן.

עם זאת, החברה עדיין תמשיך למכור את הכותרים של המכשיר למשתמשים שעדיין נוהגים לצרוב את התוכן שלהם לשימוש במוצר הזה.

היסטורית, סוני אחראית לפורמטים שנכשלו, כמו BetaMax שנכשלה בתחרות מול קלטות ה-VHS; כרטיסי הזיכרון ממורי סטיק - שבהם רק סוני השתמשה ומדיית סרטי ה-UMD ל-PSP.

הטכנולוגיה שיצאה בתחילת 1992 הציעה לחובבי המוזיקה בדרכים להחליף את הדיסקמן הנייד שלהם בנגן קטן, הכולל מדיה המאפשרת להקליט עליו מוזיקה. כך, המשתמש יכול להכין לעצמו אוספים שונים של שירים או להקליט מנגינות ממקורות שונים.

הצלחת המיני-דיסק הייתה מצומצמת, מכיוון שכמעט שלא היה ניתן לקנות אלבומים לפורמט הזה. נוסף על כך, העלות של מדיה ריקה גרמה לאנשים להחזיק רק מספר זעום של מיני דיסקים להקלטה של אוספים.

רק באתרי יד שנייה

בסופו של דבר, המיני דיסק שימש אנשים שרצו להקליט שיחות, ראיונות או שיעורים, ולאו דווקא בייעוד המקורי שלו - האזנה למוזיקה.

יבואנית סוני בישראל, ישפאר, כבר לא מביאה לארץ את הנגן של החברה זה שנים רבות, ואולם מי שעדיין רוצה ארומה של נוסטלגיה דיגיטלית בביתו, יכול למצוא את המוצר באתרי יד שנייה בכמה מאות שקלים.