אושר ההסדר: נפתלי מנלוביץ' יהפוך לבעל השליטה ב-TRD

בעלי מניות המיעוט בחברת המכשור הרפואי TRD Instrum אישרו את ההסדר עם בעלי האג"ח ■ טי.אר.די, הפועלת בתחום רפואת השיניים, נסחרת ברשימת השימור

בעלי מניות המיעוט בחברת המכשור הרפואי TRD Instrum אישרו את ההסדר עם בעלי האג"ח. במסגרת ההסדר ישראל רמות יישאר בתפקיד המנכ"ל; בנו, אור רמות, ימשיך לכהן כסמנכ"ל בחברה; וצבי דווידוביץ' יישאר בתפקיד סמנכ"ל הפיתוח. השליטה בחברה תעבור לנפתלי מנדלוביץ' (מנדי), שמחזיק 70% מהאג"ח.

החברה נסחרת ברשימת השימור לפי שווי שוק של 11.3 מיליון שקל. טי.אר.די, הפועלת בתחום רפואת השיניים, עלתה לכותרות בסוף 2006 לאחר שהפסידה 14 מיליון שקל - מחצית מהכספים שגייסה בהנפקתה שנה קודם לכן - בספקולציה על הדולר.

מנדלודביץ' מאמין ברמות ודווידוביץ'

רמות ודווידוביץ' הם יזמי החברה ומנהליה ואחראים להסכם השיווק עם חברת Dentsply, המניב לחברה את רוב הכנסותיה. עם זאת, הם גם האחראים למהלך שהביא לאובדן כספי ההנפקה, וכן ביצעו בעבר כמה השקעות שנתפסו כתמוהות על-ידי גורמים בשוק. בנוסף, השניים נטלו מן החברה הלוואות בהיקף של 4.8 מיליון שקל.

טי.אר.די כבר ביצעה הסדר חוב אחד ב-2008, ובמסגרתו ויתרו בעלי האג"ח בחברה על חלק מהחוב אליהם בתמורה לתהליך הבראה שכלל מינוי מנכ"ל חיצוני, אך החברה לא הצליחה לעמוד גם בהחזר החוב המצומצם והמנכ"ל החיצוני, צבי איציק, התפטר ולא הוחלף באחר.

גורמים מוסדיים שהחזיקו באג"ח החברה בעבר אמרו ל"גלובס" כי הם איבדו אמון בהנהלה, מה שהוביל למכירת רוב האג"ח למנדלוביץ' ב-2009. במסגרת ההסדר הנוכחי, כל חוב האג"ח של החברה - 20 מיליון שקל - יומר למניות ביחס של 1:1.13.

מנדלוביץ' כנראה אינו שותף לחוסר האמון שהביעו בעלי האג"ח הקודמים כלפי רמות ודווידוביץ', שכן ההסדר הנוכחי קובע שהם ימשיכו להוביל את החברה, לצד מנכ"ל משותף שטרם נבחר.

השניים אמנם יאבדו את השליטה בחברה, אך יקבלו אופציה לרכוש בתוך שלוש שנים 60% ממנה בחזרה. השניים התחייבו להחזיר את חובם לחברה עד 2015. מניותיהם בחברה הן העירבון לחוב. אם יוחלט לממש סנקציה זו, יבוטל החוב. אסיפת בעלי האג"ח לאישור ההסכם תתקיים ב-24 ביולי.

טי אר.די פועלת היום תחת הערת עסק חי. על-פי דוחותיה, יש לה 800 אלף שקל בקופת המזומנים, ברבעון הראשון של השנה היא שרפה 264 אלף שקל, והמכירות שלה ירדו ב-7% לעומת הרבעון המקביל.

כמו חברות ביומד רבות בבורסה בתל אביב, טי.אר.די אינה חברה רווחית, אך לעומת חברות אחרות היא רשמה מכירות סבירות והוצאות המו"פ והשיווק שלה נמוכות יחסית. ההפסדים נובעים בעיקר ממימון החוב לאג"ח ומהוצאות הנהלה הכלליות, שהיוו ברבעון האחרון 40% מהכנסותיה.