מוביל חרם הקוטג': "פייסבוק - פשקוויל הציבור"

איציק אלרוב, מוביל חרם הקוטג': "אמרנו שאנו רוצים לתרגם את כל הזעם והמחאה לכוח לצרכנים - וזה מה שעשינו" ■ לריכוז כל הידיעות מוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל מהיום - לחצו כאן

נושא יוקר המחירים ממשיך לייצר כותרות גם בוועידת תקשורת, נתח שוק ודיגיטל של "גלובס" לשנת 2011. אילנית חיות, כתבת השיווק של "גלובס", אשר החלה את המחאה בסדרת תחקירי עומק על יוקר המחייה במשק הישראלי, ציינה כי "כפי שראינו בסדרת התחקירים ב'גלובס', הצרכנים מסוגלים להזיז דברים. אני מצדיעה לאיציק אלרוב שהחל את המחאה בפייסבוק, אבל המחאה היא לא רק בפייסבוק - היא יצאה לרחוב ועשתה את העבודה".

לדברי אלרוב, "הציבור מוציא כבר 5 שנים קיטור על יוקר המחירים, אבל אין לו כל-כך איך להתאגד, והפייסבוק איחד את ההמונים. במהלך שלנו אמרנו שאנחנו רוצים לתרגם את כל הזעם והמחאה לכוח לצרכנים - וזה מה שעשינו".

רן גוראון, המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל השיווק של בזק, ציין כי "חברות גדולות כמו שלנו צריכות להגיב מהר לרצון הלקוח. אנחנו יכולים להגיד ביושר שאנו עושים למען הלקוחות שלנו".

חיות ציינה כי "החברות חשבו שלצרכן אין כוח - תנובה, שטראוס, אסם וכו' - מישהו מהן דיבר? הן חשבו שאם ישתקו אז המחאה תדעך - אבל כמו שראינו, זה לא עבד להן".

אלרוב ציין כי "כשאתה בא לרב ואומר לו שאתה זקוק לאינטרנט לצרכי עבודה, אין רב שלא יתיר לך את זה. הפייסבוק הפך לפשקוויל של הציבור הרחב".

חיות הוסיפה: "אני אומרת לחברות - כל המשבר הזה הוא כישלון ניהולי שלכן. תקשיבו לצרכן ואל תסתכלו רק על שורת הרווח. זה יהיה בעוכריהן. זה לא חוכמה להגיד רק שאתן עושות פרויקט סביבתי. אל תסחטו את הצרכנים עד הסוף, כי אז הם יירקו לכן בפרצוף".